Ostatnie miesiące przyniosły ze sobą kilka polskich produkcji, o których wypadałoby coś napisać, szczególnie w kwestii udźwiękowienia. Już na samym początku chciałbym jednak powiedzieć, że coraz więcej kobiet komponuje muzykę do gier wideo w Polsce, i choć nadal jest to promil, to panie nie dają za wygraną i walczą o swoje miejsce w branży muzycznej. Dlatego z tego miejsca zachęcam studia deweloperskie do współpracy z kompozytorkami.

Coraz więcej kobiet komponuje muzykę do gier wideo w Polsce.

Przy wyborze albumów nie sugerowałem się osobistymi preferencjami, po prostu uznałem, że wypadałoby podzielić się informacją o ścieżkach dźwiękowych, które być może w większym, bądź mniejszym stopniu przypadną Wam do gustu. Natomiast jeżeli uznacie, że należałoby na łamach naszego serwisu napisać recenzję konkretnego albumu z poniższej listy, to nie wahajcie w komentarzach to opisać.


Succubus Original Soundtrack

Madmind Studio powraca z bezpośrednią fabularną kontynuacją gry Agony, wokół której powstało wiele kontrowersji z powodu niesmacznej oprawy audiowizualnej. Gracze tym razem pokierują tytułową bohaterką gry, Vidiją, która rezygnuje z tronu królowej piekła na rzecz przemierzenia piekielnej dziczy, by zaspokajać swoje sadystyczne żądze. Do okraszenia tych przygód zaproszono ponownie kompozytora Draco Nareda. Próbkę muzyki możecie przesłuchać powyżej.


The Amazing American Circus Original Soundtrack

Jeżeli cenicie sobie produkcje osadzone w amerykańskim folklorze z drugiej połowy XIX wieku, łączące elementy karcianki oraz strategii ekonomicznej, to The Amazing American Circus jest w sam raz tytułem na zbliżające się długie jesienne noce. Studia Klabater oraz Juggler Games zapraszają nas do świata rozrywki, gdzie jako szef cyrku to od nas będą zależeć losy artystów i naszej ścieżki biznesowej. Muzyką do gry The Amazing American Circus zajął się Patryk Scelina, którego możecie kojarzyć z melancholijnego soundtracku do gry My Memory of Us.


Timberborn Original Soundtrack

Co by się stało, gdyby jedynymi żyjącymi istotami na naszej planecie były rozwinięte przemysłowo bobry? Brzmi jak scenariusz jednego z odcinków serialu Miłość, śmierć i roboty, w którym klany bobrów budują swoje metropolie, by przetrwać próbę czasu. Produkcja Timberborn jest strategią ekonomiczną z elementami gatunku city builderów. Od samego początku naszym celem jest przeżyć, budując jak najlepiej prosperujące miasta zamieszkiwane przez poczciwe bobry. Przygody sympatycznych zwierzątek za pomocą muzyki przedstawiła Zofia Domaradzka.


Gamedec Original Soundtrack

Anshar Studios przedstawia swoją własną wizję niedalekiej przyszłości opartej na prozie Marcina Przybyłka. Gra Gamedec opowiada historię tytułowego bohatera, który jako detektyw bada sprawy popełnionych przestępstw w wirtualnej rzeczywistości. Fabuła gry przenosi nas do cyberpunkowej wersji Warszawy, gdzie mieszkańcy metropolii spędzają czas głównie w wirtualnym świecie, zostawiając za sobą cielesną powłokę. Do przygód prywatnego detektywa potrzeba było muzyki, która swoją stylistyką miałaby przypominać nam o kinie noir, w tym celu do skomponowania utworów zaproszono Marcina Przybyłowicza, Macieja Dobrowolskiego, Piotra Musiała oraz Magdalenę Urbańską.

Czytaj więcej:

Redaktor Naczelny

Mariusz Borkowski

Człowiek o ogromnym sercu do muzyki oraz odkrywca niepowtarzalnych dźwięków. Od wielu lat bez wytchnienia dzieli się z innymi swoją bezustanną pasją do melodii z gier wideo.