Na początku tego roku zakochałem się w podcastach. Podobnie jak to bywało z innymi nowymi dla mnie mediami (np. Twitter), słuchałem wszystkiego, co popadnie. Kilka miesięcy zajęło mi dokonanie selekcji ulubionych podcastów, których słucham najczęściej, aby na końcu powstała playlista ostateczna.

Czym różni się komponowanie muzyki do filmów i gier.

Na tej liście znalazł się chociażby program The AIAS Game Maker’s Notebook, w którym Ted Price z Insomniac Games rozmawia z zaproszonymi kolegami po fachu o tajnikach pracy w branży.

Najnowszy odcinek jest wyjątkowy. Bowiem Bear McCreary i Austin Wintory rozmawiają o tym, jak powstawała muzyka do God of War, jak wyglądała ich współpraca przy Assassin’s Creed Syndicate, czym różni się komponowanie muzyki do filmów i gier, a także o pułapkach związanych z tworzeniem „filmowej” muzyki w grach.

Czytaj także: Recenzja God of War.

Najnowszy odcinek The AIAS Game Maker’s Notebook możecie odsłuchać w playerze na dole. Polecam również przesłuchać pozostałe odcinki podcastu, a także inne podcasty związane stricte z muzyką do gier m.in. Sound of Play czy The Video Game Grooves.

Redaktor

Paweł Dembowski

Gra w gry odkąd pamięta, pisze o nich również kawał czasu. Uzależnienie jak nic. Jednak nie może powiedzieć, żeby kiedykolwiek czegokolwiek żałował. Poza tym dziennikarz z pasji i powołania.