Powoli zbliżamy się do premiery kolejnej, czwartej odsłony Diablo. Dlatego Blizzard regularnie zasypuje nasz wieściami z piekielnych otchłani swego studia. Tym razem w ramach „Piekielnego Kwartalnika” — serii tekstów ukazujących kulisy powstawania Diablo IV — Kris Giampa opowiada co nieco o tym, jak zabrzmi czwarta odsłona świata Sanktuarium, co z pewnością zainteresuje wielu z naszych czytelników.

W materiale opublikowanym na blogu Blizzarda poświęcono dużo miejsca takim zagadnieniom, jak rola dźwiękowców w firmie, czy proces tworzenia kolejnych efektów, szczególnie tych „ogniowych”, a także odgłosów potworów. Tak, to klasyczne, bardziej PR-owe opowiadanie o pracy nad nowym Diablo. Na szczęście cały materiał został przygotowany dosyć solidnie i czyta się go całkiem przyjemnie. Fani serii, jak i osoby interesujące się sound designem powinny znaleźć coś dla siebie.

20-lecie Diablo II i jego muzyczna spuścizna

We wpisie możemy nie tylko przeczytać o procesie powstawania konkretnych dźwięków, ale też odsłuchać efekty dotychczasowej pracy. Przykładem może być poniższy materiał wideo zawierający pełny zapis warstwy dźwiękowej do jednego z „poziomów”, Strzaskanych Szczytów.

Wpis na blogu Blizzarda zawiera kilka podobnych krótszych materiałów wideo przedstawiających proces nagrywania dźwięków, oraz kolejne dłuższe, zapętlone „atmosfery” towarzyszące różnorodnym planszom, które pozwolą wczuć się w klimat gry na długo przed jej premierą. Warto je przesłuchać przed premierą gry.

Czytaj więcej:

Współpracownik

Wojciech Usarzewicz

Od lat 90. interesuje się muzyką do gier, a wśród ulubionych kompozytorów wymienia Ruskaya, Haaba i O’Donnella. Komponuje hobbystycznie i regularnie pracuje ze słowem pisanym.