Remedy Entertainment – fińskie studio znane między innymi z serii Max Payne czy Alan Wake, opublikowało właśnie w serwisie YouTube kolejny odcinek swojego dev-loga, czyli serii filmików w, których twórcy opowiadają o swoim najnowszym dziele – grze Control. Premiera zapowiedziana jest na 27 sierpnia 2019 roku. Control jest trzecioosobową grą akcji, w której wcielamy się w postać Jesse Faden – agentki specjalnej siatki rządowej zajmującej się badaniem zjawisk paranormalnych. Faden ma za zadanie zbadać jedną z siedzib agencji w Nowym Jorku.

Control jest trzecioosobową grą akcji, w której wcielamy się w postać Jesse Faden.

Remedy w siódmym odcinku swojego bloga przedstawia przebieg prac nad warstwą audio w grze. Kompozytorzy Martin Stig Andersen, Petri Alanko oraz senior sound designer Ville Sorsa opowiadają o tym, jak ważne dla poprawnej immersji w grze było dopieszczenie każdego detalu w sferze sound designu oraz muzyki. Ville podkreśla, jak trudnym zadaniem było poprawne odwzorowanie dźwiękowe niewidzialnego zagrożenia, jakim jest Hess – główny przeciwnik w grze. Twórcy zwracają szczególną uwagę na dopieszczenie każdego detalu, udźwiękowienie każdej powierzchni czy obiektu.

Andersen oraz Alanko opowiadają o tym, jak wielkie wrażenie zrobił na  nich system inteligentnej adaptacji muzyki, zaprojektowany przez  inżynierów dźwięku z Remedy. Polega on na tym, że gra nieustannie miesza, remiksuje muzykę z efektami dźwiękowymi, rozkłada soundtrack na  czynniki pierwsze, serwując graczowi za każdym razem inne doświadczenie audiowizualne. Więcej informacji i opowieści twórców możecie znaleźć na oficjalnym kanale YouTube gry Control.

Redaktor

Krzysztof Kus

Sound Designer, kompozytor muzyczny, a także perkusista z zamiłowania. W grach zwraca szczególną uwagę na nowatorskie podejście do tematu sound designu. Prywatnie jeden z największych fanów Dire Straits w Polsce.