Na Gamemusic.pl staramy się nie tylko informować o nowościach wydawniczych i planach kompozytorów na niedaleką przyszłość, ale również edukować. Mówiąc ściślej, pokazujemy wam narzędzia i porady, które mogą pomóc wam w dalszej edukacji i karierze kompozytorskiej. Jeszcze lepiej, kiedy takie narzędzia i porady udostępniają sami kompozytorzy.

Jak powstała muzyka do Celeste?

Lena Raine, artystka szerzej znana jako autorka muzyki do wielokrotnie nagradzanej platformówki Celeste, pochwaliła się na Twitterze kulisami prac nad muzyką do gry Chicory: A Colorful Tale – gry przygodowej, w której wcielamy się w psa dzierżącego magiczny pędzel. Za jego pomocą główny bohater musi przywrócić dawne barwy magicznej krainie i przy okazji odnaleźć swoją idolkę i mentorkę, artystkę imieniem Cykoria.

Jednak Raine nie zachowała się, jak większość kompozytorów i nie nagrała specjalnego filmiku, w którym wyjaśnia co i jak. Zamiast tego pokazała screen ze swojej wewnętrznej dokumentacji. Dzięki temu możemy lepiej poznać nieszablonowy sposób myślenia kompozytorki podczas planowania melodii do konkretnych lokacji. Ciekaw jestem, czy ktoś jeszcze tak robi.

Jakby tego było mało, Lena Raine wystąpiła w podcaście The AIAS Game Maker’s Notebook. W rozmowie z Austinem Wintory artystka mówi o swojej karierze w branży gier jako kompozytorka, a wcześniej także jako game designerka. Wzmożona aktywność Raine w mediach społecznościowych nie jest przypadkowa. Bowiem premiera Chicory: A Colorful Tale odbędzie się jutro, 10 czerwca.

Czytaj więcej:

Zastępca Redaktora Naczelnego

Paweł Dembowski

Gra w gry odkąd pamięta, pisze o nich również kawał czasu. Uzależnienie jak nic. Jednak nie może powiedzieć, żeby kiedykolwiek czegokolwiek żałował. Poza tym dziennikarz z pasji i powołania.