Producent muzyczny Kevin McHugh w ramach serii prowadzonej pod skrzydłami Native Instruments zaprosił do rozmowy czworo kompozytorów muzyki do gier, żeby spojrzeć na branżę oczami artystów, którzy ją tworzą – zarówno bardzo doświadczonych, jak i początkujących. Od niuansów i przypadkowości wchodzenia do branży przez przegląd software’u i hardware’u wykorzystywanego w codziennej pracy aż po sposoby na to, żeby w swojej muzyce nie popaść w banał.

To po prostu zajrzenie za kulisy pracy przy indykach i największych produkcjach.

blog.native-instruments.com

Kat Wenske to kompozytorka i sound designerka, która na swoim koncie ma Age Of Empires: Online czy Darksiders 3. Podobnie Brian D’Oliviera znany z Shadow Of The Tomb Raider i Resident Evil 7: Biohazard. Ciekawy kontrast doświadczeń był szczególnie widoczny dzięki obecności Wilberta Rogeta II i Asy Saavedry. Roget jest branżowym „starym wyjadaczem”, pracował dla LucasArts (Star Wars: The Old Republic), a później przy Mortal Kombat 11 czy Call Of Duty: WWII.

Ankieta o sytuacji branży audio w grach wideo w Polsce

Z kolei dla Saavedry z indie-popowego duetu Chaos Chaos stworzenie muzyki do gry Trover Saves The Universe było branżowym debiutem. Co do samej gry – jej współautorem jest twórca serialu Rick i Morty, a sam tytuł ma „przytłaczająco dobre” opinie na Steamie. Nie zdradzając za dużo – wywiad pewnie przyda się głównie aspirującym sound designerom i kompozytorom, ale i doświadczone osoby znajdą w nim coś dla siebie. To po prostu zajrzenie za kulisy pracy przy indykach i największych produkcjach. Całość możecie przeczytać tutaj.

Czytaj więcej:

Współpracownik

Maciej Baska

W grach często zdarza mu się stać bezczynnie w jakiejś lokacji tylko dlatego, że słychać w tym miejscu świetną muzykę. Od ponad dekady komponuje, tekstuje, nagrywa i miksuje.