Fmod to nic innego jak oprogramowanie pośredniczące (middleware) pomiędzy różnymi programami.

W części pierwszej, zademonstruję, jak poruszać się w programie fmod, oraz jak importować pliki audio.

Czytaj także: Jak postrzegamy dźwięki? cz. 1

Zaraz obok Wwise, jest to jeden z najpopularniejszych programów do implementacji audio w grach komputerowych, a dzięki bardzo intuicyjnemu interfejsowi, który przypomina programy muzyczne takie jak Logic Pro, czy Adobe Audition, jest on bardzo przyjazny zwłaszcza dla muzyków, którzy swoją muzykę tworzą głównie na tego typu programach. Takie klasyki jak BioShock, Dying Light, Tomb Raider (2013), a nawet World of Warcraft wykorzystują fmod, by uraczyć nas paletą swoich fantastycznych dźwięków.

W tej być może nie krótkiej serii samouczka, pokażę, jak obsługiwać fmod, jak implementować dźwięki i muzykę, oraz jakie możliwości daje to oprogramowanie, by urozmaicić świat w grze komputerowej, którą ktoś być może właśnie tworzy i szuka sprawnego narzędzia audio. W części pierwszej, zademonstruję, jak poruszać się w programie fmod, oraz jak importować pliki audio.

Współpracownik

Marcin Maślanka

Kompozytor, sound designer, klawiszowiec, amator technologii. Oprócz tworzenia muzyki i dźwięków do gier i filmów, interesuje go również inżynieria dźwięku na żywo i wszystkie technologiczne aspekty związane z jego przetwarzaniem.