Historia muzyki w grach komputerowych pokazała, że kompozytorzy zawsze próbowali przełamać powtarzalność i monotonię.

Dziś, kompozytorzy i sound designerzy mają dostęp do różnych programów.

Stworzony przez Michaela Landa i Petera McConnella program o nazwie iMUSE, automatycznie zmieniał motywy muzyczne w czasie rzeczywistym w takich grach jak ‘Day of the Tentacle’ (1993), czy ‘The Secret of Monkey Island’ (1991). Ta technologia rzuciła nowe światło na tworzenie muzyki do gier komputerowych.

Dziś, kompozytorzy i sound designerzy mają dostęp do różnych programów, które ułatwiają implementację audio do gier i pozwalają na tworzenie adaptacyjnej nieliniowej muzyki. Jednym z nich jest właśnie FMOD, który z łatwością synchronizuje się z takimi programami jak Unity czy Unreal Engine.

Czytaj także: Realizacja dźwięków w grach wideo #2 samouczek – FMOD.

A w dzisiejszym odcinku pokażę, jak edytować moduł z wieloma samplami, oraz przedstawię, jak zapętlić tworzony przeze mnie ambient. Na koniec warto wspomnieć też, że pliki, które importuję do FMOD, to pliki .ogg, które są najczęściej wykorzystywane w grach komputerowych, głównie przez uwagi na bardzo dobrą kompresję do wagi pliku.

Współpracownik

Marcin Maślanka

Kompozytor, sound designer, klawiszowiec, amator technologii. Oprócz tworzenia muzyki i dźwięków do gier i filmów, interesuje go również inżynieria dźwięku na żywo i wszystkie technologiczne aspekty związane z jego przetwarzaniem.