Czy masz dość pseudoemulatorów generującymi sztuczne barwy 16-bitowych konsol? Czy interfejs DAW, który właśnie kupiłeś/aś, by nagrać muzykę do retro gry, jest zbyt skomplikowany? Powiedz dość i kup sobie Super MIDI Pak! Rewolucyjne narzędzie do emulowania muzyki ze SNES-a! Wszystko, czego potrzebujesz, to konsola Super Nintendo!

Dla tych, którzy lubią eksperymentować.

snes

I tak, choć początek tego artykułu brzmi jak reklama telezakupów, to rzeczywiście Super MIDI Pak zdaje się być interesującą alternatywą, by szybciej i łatwiej napisać 16-bitową muzykę. Kartridż ten zamienia SNES-a w syntezator MIDI, który to obsługuje wszystkie efekty typu sustain, vibrato, etc., a jego obsługa jest bardzo prosta i intuicyjna. Dodatkowo kartridż posiada wejście micro USB, dzięki któremu możemy załadować sample oraz nowe barwy poprzez aplikację WebMidi.

Jednak to nie wszystko. Bez względu na to, czy jesteś muzykiem, kompozytorem, czy też graczem, który ma w koncie klawiaturę MIDI i uwielbia 16-bitową muzykę ze SNES-a, żaden inny interfejs nie odda lepiej barw konsoli jak Super MIDI Pak. Dla tych, którzy lubią eksperymentować, kartridż oferuje również bezpośredni dostęp do chipa konsoli, dzięki czemu możemy bezpośrednio programować muzykę, omijając w ten sposób system MIDI. Kartridż jest kompatybilny zarówno z europejskimi konsolami PAL, jak i amerykańskim NTSC. Zatem jeśli marzyłeś/aś o zagraniu motywu przewodniego z Super Mario World lub The Legend of Zelda: A Link to the Past, to na co czekasz? Kup Super MIDI Pak!

Gameboy twój stary, nowy podręczny instrument

Na chwilę obecną Super MIDI Pak można kupić za 100 dolarów w formie pre-ordera. Cena kartridża nie jest niska, ale najpewniej to przez fakt, że jest to produkt dość niszowy oraz że w cenę wliczone są koszty produkcji. Niemniej wygląda na to, że jest to interesująca alternatywa dla tych, którzy tworzą muzykę retro bądź pracują nad jakimś retro projektem, no bo co innego odda lepiej 16-bitową muzykę ze SNES-a jak nie sam SNES? Więcej informacji można znaleźć na oficjalnej stronie projektu.

Czytaj więcej:

Redaktor

Marcin Maślanka

Kompozytor, sound designer, klawiszowiec, amator technologii. Oprócz tworzenia muzyki i dźwięków do gier i filmów, interesuje go również inżynieria dźwięku na żywo i wszystkie technologiczne aspekty związane z jego przetwarzaniem.