Game Music Festival we Wrocławiu to nie tylko koncerty muzyki z gier, ale też szereg wydarzeń edukacyjnych. Podczas prelekcji i warsztatów uczestnicy będą mogli poznać od zaplecza proces udźwiękawiania gier, a także podnieść swoje kompetencje w tym zakresie i dowiedzieć się wielu ciekawostek. Zapisy są już otwarte.
Wejściówki na wszystkie spotkania masterclass są darmowe.
Równolegle z wydarzeniami artystycznymi w ramach festiwalu odbywają się spotkania i dyskusje panelowe z udziałem profesjonalistów branży dźwiękowej gier, w tym warsztaty masterclass prowadzone przez kompozytorów będących gośćmi specjalnymi Game Music Festival 2020. Wejściówki na wszystkie spotkania masterclass są darmowe, lecz z uwagi na ograniczoną ilość miejsc obowiązują zapisy poprzez portal Evenea (tutaj).
Spotkania będą niepowtarzalną okazją do poznania profesjonalnej sfery game audio z bliska. To także unikatowa szansa na podniesienie własnych kompetencji w zakresie produkcji dźwięku i tworzenia muzyki, przyczyniając się do budowania ścieżki kariery i rozwoju zawodowego. Dodatkowo, 17 października o 17:30 rozpocznie się panel dyskusyjny online, w którym poza wymienionymi niżej kompozytorami weźmie udział także Austin Wintory oraz Jon Everist. Oto tegoroczni goście specjalni oraz tematy spotkań z nimi:
Borislav Slavov, światowej sławy kompozytor Larian Studios, znany ze swoich innowacyjnych rozwiązań w tworzeniu muzyki adaptacyjnej. Stworzył m.in. uznany soundtrack do Divinity: Original Sin II, zaś obecnie pracuje nad muzyką do Baldur’s Gate III, oczekiwaną przez wielu graczy. Borislav opowie o tworzeniu systemów muzyki adaptacyjnej, dostosowuje się do działań gracza w Baldur’s Gate III. Zrobi także prezentację tych mechanizmów na żywo, pozwalając uczestnikom dynamicznie wpływać na kształt soundtracku.
Arkadiusz Reikowski, ekspert w pisaniu muzyki na potrzeby horrorów. Skomponował ścieżki dźwiękowe do takich tytułów jak Kholat, Layers of Fear, Observer. Aktualnie współpracuje z Akirą Yamaoką przy soundtracku do The Medium. Arkadiusz przedstawi proces kreatywny związany z komponowaniem muzyki do The Medium i opowie o swojej współpracy ze znanym japońskim twórcą.
Darren Korb, główny kompozytor oraz szef audio w Supergiant Games, słynący z pisania świetnych piosenek i eklektycznego podejścia do muzyki. Udźwiękowił takie tytuły jak Bastion, Transistor, Pyre, Hades. Wszystkie z nich są uwielbiane przez fanów. Darren opowie o implementacji muzyki w grze Hades, skupiając się na wyzwaniach związanych udźwiękowieniem tytułu zaprojektowanego z myślą o wielokrotnym przechodzeniu go, a także przedstawi jak opracował styl nazwany przez niego „Mediterranean-Prog Rock-Halloween Music”.