Powszechnie wiadomo, że dźwięk w mediach brzmi „bardziej”. Coś co profesjonalni dźwiękowcy określają mianem „juicy” już dawno weszło do kanonu podstawowego brzmienia w grach komputerowych czy filmach.

Zwykły dźwięk podnoszenia przedmiotu brzmi przesadnie mocno i soczyście. Simone de Rochefort z portalu Polygon przy pomocy specjalistów z Obsidian Entertainment w podobny sposób stworzyć dźwięk otwierania swojego laptopa, a jak wiadomo twórcy ciepło przyjętego „The Outer Worlds” doskonale wiedzą jak nadać soczystości podniesieniu nawet brzydko pachnącego klocka.

The Outer Worlds – dla fanow Falloutów, może troszkę też Mass Effectów.

Nawet ze złomu, czy śmieci dźwiękowcy są w stanie stworzyć nawet całe udźwiękowienie.

W obszernym wideo Simone pokazuje i wyjaśnia w jaki sposób tworzone są dźwięki. Justin Bell oraz jego kolega z audio teamu Obsidian Entertainment wytłumaczyli w jaki sposób nawet ze złomu, czy śmieci dźwiękowcy są w stanie stworzyć interesujące podwaliny, a często nawet całe udźwiękowienie.

Czytaj więcej:

Redaktor

Krzysztof Kus

Sound Designer, kompozytor muzyczny, a także perkusista z zamiłowania. W grach zwraca szczególną uwagę na nowatorskie podejście do tematu sound designu. Prywatnie jeden z największych fanów Dire Straits w Polsce.