Wszyscy kochamy gry wideo i dobrą muzykę – a przede wszystkim ich część wspólną. W 2018 roku postanowiliśmy wynieść tę pasję na całkowicie nowy poziom. Stworzyliśmy coś naprawdę unikatowego, a zarazem znacznie większego od naszych dotychczasowych projektów.
Ideą Game Music Festival we Wrocławiu jest nie tylko możliwość wysłuchania ulubionych melodii z gier na żywo w wersji akustycznej, ale także szansa spotkania kompozytorów, udziału w warsztatach i prelekcjach oraz panelach dyskusyjnych: „Stawiamy na najwyższą jakość artystyczną, dlatego zdecydowaliśmy się na Narodowe Forum Muzyki, które ma jedną z najlepszych pod względem akustyki sal na świecie. Dzięki temu muzyka może być tam odbierana w sposób niezakłócony sztucznym nagłośnieniem, w przeciwieństwie do hal sportowych i innych obiektów. Bardzo zależy nam na tym, by festiwal był również miejscem edukacji, gdzie fani mają możliwość zapoznania się z procesem powstawania muzyki do gier, ale też forum spotkań ekspertów branży, dźwiękowców i kompozytorów”.
W 2018 roku postanowiliśmy wynieść tę pasję na całkowicie nowy poziom.
Narodowe Forum Muzyki im. Witolda Lutosławskiego we Wrocławiu to imponujący gmach na mapie polskich filharmonii. Doskonała akustyka specjalnie zaprojektowanych sal koncertowych stawia NFM w czołówce najlepszych obiektów tego typu na świecie. Posiadają one nowoczesne systemy służące do zmiany akustyki, m.in. ruchomy sufit oraz przestrzenie akustyczne okalające sale, pozwalając na regulację długości wybrzmiewania dźwięku.
Orkiestra symfoniczna NFM Filharmonia Wrocławska powstała w 1945 roku i od tego czasu wykonała dziesiątki unikalnych projektów, promując także polską muzykę za granicą. Sound Factory Orchestra jest zaś projektem multimedialnym powołanym do życia w 2009 roku przez Roberta Kurdybachę. Celem SFO jest promocja i popularyzacja wydarzeń związanych ze sztuką współczesną, głównie w obszarze muzyki i sztuki wizualnej. Ponadto obu orkiestrom towarzyszyć będą inni artyści, w tym Chór Narodowego Forum Muzyki.
Przygotowaniem repertuaru i aranżacjami zajęło się kilku specjalistów, między innymi Jan Sanejko, Aruto Matsumoto, Robert Kurdybacha. Wszyscy trzej to utytułowani kompozytorzy, którzy mieli już okazję pracować z muzyką do gier wideo. Proces powstawania aranżacji był nadzorowany przez kompozytorów oryginalnej muzyki oraz przez wydawców poszczególnych produkcji.