Uznany sound designer Kenneth Young (odpowiedzialny między innymi za audio w Little Big Planet) na łamach portalu gamesound.org porusza w swoim najnowszym artykule temat historii tworzenia efektów dźwiękowych, jak i samej ich implementacji.

Young zdecydował się w artykule zabrać czytelnika w swoistą podróż w czasie.

Young zauważa ważną rzecz, nie tylko w perspektywie udźwiękowienia gier, jak i w szerszym kontekście wiedzy w ujęciu ogólnym: zasoby informacji w internecie są bardzo obszerne , ale też niezwykle kruche. Większość dostępnych linków z ciekawymi artykułami dotyczącymi sound designu jest już niestety niedostępna, dlatego Young zdecydował się w artykule zabrać czytelnika w swoistą podróż w czasie, punktując najważniejsze wydarzenia w świecie game audio: począwszy od powstania pierwszego działu audio w studiach deweloperskich.

Cały artykuł najeżony jest odnośnikami do wywiadów, i publikacji, które w bardzo dużym stopniu rozszerzają temat. Pełną treść artykułu w języku angielskim możecie znaleźć pod TYM linkiem.

Redaktor

Krzysztof Kus

Sound Designer, kompozytor muzyczny, a także perkusista z zamiłowania. W grach zwraca szczególną uwagę na nowatorskie podejście do tematu sound designu. Prywatnie jeden z największych fanów Dire Straits w Polsce.