W dzisiejszym wydaniu „Co słychać w muzyce” powiemy m.in. o kulisach powstawania muzyki i dźwięków do Unpacking, powrocie małych Goo oraz różnogatunkowej muzyce z Elden Ring.
O dźwiękach przeprowadzki
W najnowszym odcinku podcastu The AIAS Game Maker’s Notebook Austin Wintory rozmawia z Jeffem Van Dyck, sound designerem i autorem ścieżki dźwiękowej do Unpacking. Artysta opowiada m.in. o kulisach powstawania muzyki do gry oraz o 14 tys. dźwięków przenoszenia przedmiotów z miejsca na miejsce.
Dlaczego muzyka ma wpływ na gry, w które gramy?
To pytanie zadaje sobie Akshay Bhanawat ze strony T.H.E – Music Essentials. W tekście m.in. przedstawiono historię dźwięków w grach wideo oraz poruszono kwestię tego, jak gry wideo mogą mieć pozytywny wpływ na osoby, które planują karierę w przemysle muzycznym.
Shinobi III na Bandcamp
Ścieżka dźwiękowa do uznanej przez fanów 16-bitowej konsoli Segi Shinobi III: Return of the Ninja Master ukazała się w serwisie Bandcamp. Autorami muzyki są Hirofumi Murasaki, Morihiko Akiyama i Masayuki Nagao.
Małe Goo trafią na winyl
Nakładem wytwórni Respawned Records ukaże się album winylowy z muzyką do gry World of Goo. Autorem muzyki jest Kyle Gabler. Album będzie dostępny w sprzedaży 21 maja.
— Respawned Records VGM Vinyl (@RespawnedRec) May 7, 2022
15 twarzy Elden Ring
Alex Moukala– muzyk i fan gier wideo – przygotował materiał wideo, na którym odgrywa motyw przewodni Elden Rings w 15 różnych stylach: od nu-disco, przez metal, jazz, aż do regge i french house.
I to wszystko na dziś. Do przeczytania za tydzień!
Gra w gry odkąd pamięta, pisze o nich również kawał czasu. Uzależnienie jak nic. Jednak nie może powiedzieć, żeby kiedykolwiek czegokolwiek żałował. Poza tym dziennikarz z pasji i powołania.