Kolejna gratka dla entuzjastów sound designu w grach wideo. Ubisoft przeprowadził wywiad z Lydią Andrew, reżyserką audio przy Assassin’s Creed Odyssey (recenzja). Lydia opowiada w nim o pracy włożonej w stworzenie imersji zanurzającej graczy w historii umiejscowionej 2500 lat temu.

Ubisoft przeprowadził wywiad z Lydią Andrew, reżyserką audio przy Assassin’s Creed Odyssey.

Jeśli jednak jesteście dźwiękowcami pracującymi w polskim game devie, zalecam pominięcie tego podcastu, ponieważ o zazdrość łatwo. Skala przedsięwzięcia zahaczała o wyprawy do Grecji, nagrywanie XVIII-wiecznego galeonu, współpracę z historykami, lingwistami i muzykami specjalizującym się w instrumentach historycznych.

Dla developerów i wydawców natomiast jest to swego rodzaju złota zasada, jeżeli wasze studio się rozwija, a ambicje pokładane w  projektach mają być spełnione, warto docelowo zmierzać w tym kierunku. Tak najłatwiej o inspiracje. A Wy jakie znacie wybitne udźwiękowienie ambientu/otoczenia w grach?

Redaktor

Konrad Belina-Brzozowski

Wykładowca Warszawskiej Szkoły Filmowej oraz Liceum Kreacji Gier Wideo. Alchemik dźwięku, muzyk elektroniczny i sound designer. Fan historii cywilizacji, fantasy i science-fiction