Pandemia koronowirusa odbiła piętno na każdej dziedzinie naszego życia. Większość naszych przyzwyczajeń musiały ulec diametralnym zmianom, my sami zaś musieliśmy dostosować się do nowej rzeczywistości. Dotyczy to również branży gier wideo: firmy niemal natychmiast przeszły na tryb pracy zdalnej, największe eventy zostały odwołane, a część premier przełożona.

Do internetu udało się przenieść znacznie większe rzeczy, jak m.in. koncerty muzyczne.

Po jakimś czasie zaczęliśmy się przyzwyczajać. Ba, odnotowany na początku pandemii gwałtowny wzrost ruchu w internecie świadczy o tym, że udało nam się przenieść codzienne życie do globalnej sieci. I nie chodzi tu tylko o oglądanie filmów czy rozmowy ze znajomymi. Do internetu udało się przenieść znacznie większe rzeczy, jak m.in. koncerty muzyczne (najbliższa edycja Game Music Festival nie będzie wyjątkiem), game jamy (przykładem może być #zostanwdomurobgry, w którym wziąłem udział), wykłady i szkolenia, a nawet targi gier wideo.

We wrześniu odbyło się PAX Online X EGX Digital, czyli prawdopodobnie jeden z największych eventów na świecie poświęcony grom wideo. Wydarzenie to było wyjątkowe z dwóch powodów. Po pierwsze, po raz pierwszy za jego organizację odpowiadały dwie marki: europejski EGX (pierwsza edycja targów miała miejsce 12 lat temu w Londynie jeszcze pod nazwą Eurogamer Expo) i amerykański PAX. A po drugie, wszystkie związane z tym atrakcje, jak wywiady z twórcami gier, panele dyskusyjne, gameplay’e z najnowszych gier itp., można było obejrzeć na żywo online.

Co ważne, część z tych materiałów jest sukcesywnie publikowana w sieci. Na kanale YouTube eventu zostało opublikowane wideo Maestros and Sirens of Video Game Music, w którym kompozytorzy muzyki do gier opowiadają pracy nad swoimi ostatnimi dziełami.

Liczący nieco ponad 50 minut materiał dostępny jest do obejrzenia powyżej.

Wśród zaproszonych gości znaleźli się: Gareth Coker Aeralie Brighton (Ori and the Blind Forest, Ori and the Will of the Wisps), Joris de ManJulie Elven (Horizon Zero Dawn, Horizon Forbidden West), Inon ZurMimi Page (Fallout 4 i Fallout 4: Far Harbor), oraz audio director Adele Cutting (Soundcuts). Liczący nieco ponad 50 minut materiał dostępny jest do obejrzenia powyżej. Liczymy na więcej takich treści w niedalekiej przyszłości.

Czytaj więcej:

Zastępca Redaktora Naczelnego

Paweł Dembowski

Gra w gry odkąd pamięta, pisze o nich również kawał czasu. Uzależnienie jak nic. Jednak nie może powiedzieć, żeby kiedykolwiek czegokolwiek żałował. Poza tym dziennikarz z pasji i powołania.