Inon Zur to dzisiaj zdecydowanie jeden z najpopularniejszych kompozytorów branży gier wideo. Wielokrotnie nagradzany, ma na koncie muzykę do kilkudziesięciu tytułów, w tym również filmów oraz albumów trailer music.

Kilka lat temu rozpoczął karierę solową albumem Age of Sirens, a w tym roku wydał singiel Into the Storm, nagrany z Tiną Guo (wiolonczela) oraz Caroline Campbell (skrzypce). Jego ostatnie duże projekty, Fallout 4 i Fallout 76, wywołują wśród fanów serii mieszane uczucia, ale trzeba oddać kompozytorowi, że odwalił kawał solidnej roboty. Z tej okazji brytyjska firma samplingowa Spitfire Audio postanowiła nagrać z Zurem krótki dokument, opowiadający o produkcji muzyki do wspomnianych tytułów. Jeżeli jesteście ciekawi procesów, które stoją za niepowtarzalnym brzmieniem Fallouta 4 i Fallouta 76, to gorąco zachęcam do sięgnięcia po ten dwudziestominutowy materiał.

Fallout 4 i Fallout 76, wywołują wśród fanów serii mieszane uczucia.

Spitfire Audio jest dzisiaj jedną z czołowych firm produkujących sample. Większość ich orkiestralnego portfolio została nagrana w słynnym brytyjskim Lyndhurst Hall w AIR Studios, z czego część przy udziale takich artystów jak Hans Zimmer czy Ólafur Arnalds. Co ciekawe, ich działalność sięga czasów zanim weszli na rynek. Byli wówczas specjalistami od samplingu przy wielkich produkcjach filmowych, takich jak Avatar Jamesa Camerona.

Współpracownik

Daniel Wójcik

W 2008 roku przypadkiem odkryłem muzykę trailerową, w której od razu się zakochałem. Od niej była prosta droga do muzyki z filmów i gier. Minęło ponad 10 lat, a ja pracuję w branży trailer music i piszę publicystykę dla GameMusic.pl.