W trakcie PAX West wydawca Gearbox Software oficjalnie zapowiedział grę Homeworld 3 – oficjalny sequel, który opowie dalszą część historii przedstawionej w pierwszych dwóch produkcjach.
Za produkcję odpowiadać będzie studio Blackbird Interactive.
To wspaniała wiadomość dla fanów serii na dwudziestolecie marki. Za produkcję odpowiadać będzie studio Blackbird Interactive, twórcy Homeworld: Deserts of Kharak i spadkobiercy Relic, twórców oryginalnych Homeworldów. Oprócz trailera otrzymaliśmy również film „zza kulis” towarzyszący zapowiedzi gry, z którego dowiadujemy się, że za muzykę do nowej odsłony Homeworlda ponownie odpowiadać będzie Paul Ruskay.
Paul Ruskay skomponował muzykę do wszystkich poprzednich części Homeworlda, czyli 1 i 2, dodatku do „jedynki”, Homeworld: Cataclysm (gdzie Paul skomponował muzykę wspólnie z Gregiem Sabitzem), a także do prequela, Homeworld: Deserts of Kharak. Powrót tego kompozytora do serii z pewnością ucieszy wielu fanów marki, bowiem muzyka Paula Ruskaya nie tylko uważana jest za jedno z najwybitniejszych dzieł w historii muzyki do gier wideo, ale też w oczach fanów i znawców branży jest jednym z czynników odpowiadających za sukces całej marki.
Ruskay połączył elementy elektroniczne, sound design i instrumenty etniczne wywodzące się z Bliskiego Wschodu i Indii.
Paul Ruskay nadał Homeworldowi unikatowy styl muzyczny, podkreślający aspekty wizualne i umacniający odczucie „pustki kosmosu”. Ruskay połączył elementy elektroniczne, sound design i instrumenty etniczne wywodzące się z Bliskiego Wschodu i Indii, tworząc unikatową całość, niespotykaną wcześniej w grach strategicznych.
Z bardziej osobistej perspektywy nadmienię, że powrót Paula bardzo mnie cieszy – charakterystyczne brzmienie muzyki do pierwszego Homeworlda nie tylko było tym, co sprawiło, że zakochałem się w tej produkcji, ale też w owym czasie zrodziło we mnie zamiłowanie do muzyki do gier, a lata później zainspirowało do pierwszych prób samodzielnego komponowania.