W dzisiejszym wydaniu „Co słychać w muzyce” powiemy m.in. o nagrodach Grammy z nową kategorią, o systemie Quartz w Unreal Engine oraz o trasie koncertowej z Soniciem.
Gry wideo na nagrodach Grammy
To już oficjalnie: nagrody Grammy zostaną wzbogacone o kategorię „Best Score Soundtrack For Video Games And Other Interactive Media„. Jak czytamy w komunikacie, nagroda zostanie przyznana „za doskonałość w albumach ze ścieżkami dźwiękowymi składającymi się głównie z oryginalnych partytur i stworzonych specjalnie dla lub jako dodatek do aktualnej gry wideo lub innych interaktywnych mediów wydanych w okresie kwalifikacyjnym”.
Quartz pomoże uniknąć problemów prawnych?
Epic Games zaprezentowało muzykę lo-fi do gry Fortnite, która to została stworzona proceduralnie przy użyciu podsystemu Quartz w Unreal Engine. Z jego pomocą twórcy treści nie muszą się martwić o oskarżenia o naruszenie praw autorskich. Dlaczego?
Quartz to system, który rozwiązuje problemy związane ze zmienną latencją i niezgodnością synchronizacji, zapewniając sposób na dokładne odtworzenie dowolnej próbki dźwięku. Zamiast renderować dźwięk na początku bufora audio, Quartz wywołuje dźwięk w określonym czasie lub miejscu. Więcej na ten temat można przeczytać w dokumentacji silnika Unreal Engine.
Sonic wyrusza w świat
Ubiegłoroczny 30th Anniversary Sonic Orchestra wyruszy w trasę koncertową. W trakcie Sonic Central zapowiedziano, że trasa zostanie zainaugurowana w październiku tego roku w Brazylii.
Pierwsze dźwięki nowego Xenoblade
Zaprezentowano pierwszy utwór z nadchodzącego Xenoblade Chronicles 3 – A Life Sent On. Autorem ścieżki dźwiękowej do gry jest Yasunori Mitsuda.
I to wszystko na dziś. Do przeczytania za tydzień!
Gra w gry odkąd pamięta, pisze o nich również kawał czasu. Uzależnienie jak nic. Jednak nie może powiedzieć, żeby kiedykolwiek czegokolwiek żałował. Poza tym dziennikarz z pasji i powołania.