W dzisiejszym wydaniu „Co słychać w muzyce” powiemy m.in. o historii serii NieR według jej twórców, dźwiękach w Forspoken i o ciekawostce związanej z GoldenEye 007.


Nowe Persony w strumieniu

  • Atlus kontynuuje swoją ekspansję w serwisach streamingowych. Tym razem na Spotify, Apple Music, YouTube Music i Amazon Music trafiły ścieżki dźwiękowe do Persona 3 Portable, Persona 3: Dancing Moon Night, Persona 5: Dancing Star Night, Persona Dancing P3D & P5D Soundtracks: Advanced Edition, Persona Super Live P-Sound Bomb!!!! 2017.

Historia NieR według Taro, Saito i Okabe


Jak powstają dźwięki do leveli w Dying Light 2?


Garry Schyman o swojej pracy przy Forspoken

  • Na podstronie sklepu dla graczy HyperX, All Gamers, opublikowano obszerny materiał, w którym Garry Schyman dzieli się swoimi doświadczeniami podczas tworzenia ścieżki dźwiękowej do gry Forspoken. Warto zaznaczyć, że soundtrack tworzył we współpracy z Bearem McCreary.
https://www.youtube.com/watch?v=2VvH-2Fmksc

Polscy dźwiękowcy o swojej pracy

  • Mateusz Witczak z serwisu Polskigamedev.pl rozmawia w podcaście z Piotrem Malinowskim (Dramatic Cat) i Marcinem Sobczakiem (Flying Wild Hog) o kulisach pracy sound designera.

Tajemnica jednego utworu w GoldenEye 007

  • Przy okazji wydania na Nintendo Switch i Xbox znanego z konsoli Nintendo 64 GoldenEye 007, Grant Kirkhope podzielił się pewną ciekawostką dotyczącą ścieżki dźwiękowej. A dokładniej jednego utworu – motywu lecącego podczas pauzowania gry. Jak wspomina kompozytor, do napisania tej niezwykle chwytliwej melodii wystarczyło mu zaledwie… 20 minut.

I to wszystko na dziś. Do przeczytania za tydzień!


Czytaj więcej:

Zastępca Redaktora Naczelnego

Paweł Dembowski

Gra w gry odkąd pamięta, pisze o nich również kawał czasu. Uzależnienie jak nic. Jednak nie może powiedzieć, żeby kiedykolwiek czegokolwiek żałował. Poza tym dziennikarz z pasji i powołania.