Bardzo ciepło wspominam tytuł A Way Out (2018 rok) produkcji Hazelight Studios. Doszedłem wtedy do wniosku, że gry kooperacyjne prowadzące akcję w tak unikalny sposób to jedynie ciekawostka, która momentalnie zginie w natłoku gier niezależnych. Oj, jak bardzo się myliłem.

W czym tkwi urok Split Fiction?

Po premierze It Takes Two (2021 rok) – kolejnej kooperacyjnej gry tegoż właśnie studia – momentalnie zostałem zauroczony rozmachem i artyzmem całej produkcji. Już wtedy wiedziałem, że na moim celowniku w 2025 roku będzie Split Fiction, najnowsze dzieło Hazelight Studios.


Podcast – Słuchaj gier #91 „O spadku jakości muzyki w grach”


W czym tkwi urok Split Fiction? Przede wszystkim w wylewającej się z każdego piksela radości twórczej. Ta gra jest niezwykle artystyczna. Jest przepiękna, a co ważniejsze – brzmi niesamowicie. Gustaf GrefbergJonatan Järpehag odwalili kawał dobrej roboty! Jak dotąd (a jestem w jakiejś 1/5 historii) gra od strony muzycznej prezentuje się bardzo dobrze. Nieszablonowo, zaskakująco, momentami melancholijnie – to już pewien znak rozpoznawczy twórczości Grefberga, który swoje utwory opiera na nieoczywistości. Przyjemnie ambientowy motyw z menu to jak na razie wisienka na czubku tego audiowizualnego tortu, jakim jest Split Fiction.

ścieżka dźwiękowa do tej pory nie została zapowiedziana.

Niestety oficjalna ścieżka dźwiękowa do tej pory nie została zapowiedziana, więc na pełną recenzję będzie trzeba jeszcze poczekać. W międzyczasie wracam z partnerką do kanapowego leniuchowania z tym świetnym tytułem. Koniecznie sprawdźcie Split Fiction!

Czytaj więcej:

  • Kim jest Hiroki Kikuta?

    Kim jest Hiroki Kikuta?

    Hiroki Kikuta zaskarbił sobie serca graczy na świecie dzięki swojej muzyce do gry Secret of Mana. Dla wielu mogłoby się wydawać, że to opus magnum było jednocześnie końcem jego kariery. Bo ilekroć ktoś wspomina nazwisko więcej

  • Eternal Strands – ambitnie, ale jednak średnio 

    Eternal Strands – ambitnie, ale jednak średnio 

    Patchwork (z ang. kompozycja ze zszytych kawałków tkaniny, skóry, futra itp.) to słowo, które idealnie opisuje debiut studia Yellow Brick Games. Mamy tu do czynienia z połączeniem mechanik, stylów i brzmień, które na pierwszy rzut oka mogą zachwycić. więcej

  • Dźwiękowe niedoskonałości FromSoftware

    Dźwiękowe niedoskonałości FromSoftware

    Gry FromSoftware to już nie tylko gry – to styl życia. Kochasz je albo rzucasz padem o ścianę (czasem jedno i drugie), ale jedno jest pewne: nie da się przejść obok nich obojętnie. Tajemniczość, jaką studio otacza swoje produkcje, zostawia więcej

  • Oficjalny koncert Final Fantasy powraca do Polski!

    Oficjalny koncert Final Fantasy powraca do Polski!

    Sprzedaż ostatniej odsłony serii Final Fantasy, czyli Final Fantasy VII Rebirth, dowodzi, że chcemy częściej zagłębiać się w to uniwersum. A jak robić to lepiej niż poprzez doznania muzyczne na żywo? Koncert zadebiutuje w Polsce już 6 więcej

Redaktor

Krzysztof Kus

Sound Designer, kompozytor muzyczny, a także perkusista z zamiłowania. W grach zwraca szczególną uwagę na nowatorskie podejście do tematu sound designu. Prywatnie jeden z największych fanów Dire Straits w Polsce.