Raczej rzadko zdarza się, żeby ktoś z talentem do kreowania dźwięków posiadał także talent do przekazywania wiedzy (cz.1). Tak jest jednak w przypadku Henry’ego Scotta, któremu chciałem poświęcić kolejnego newsa. Jego kanał na YouTubie niech będzie kolejnym, interesującym i inspirującym dla nas źródłem informacji o sound designie.

Mowa o kanale Scott Game Sounds.

Na pierwszy rzut oka źródło to może wydawać się przeznaczone dla bardziej zaawansowanej audiencji, a to wszystko z powodu przeważającej ilości materiałów poświęconych implementacji udźwiękowienia w UNITY, co bez wątpienia jest już wiedzą specjalistyczną. Jednakże szperając troszkę dalej, dostajemy także sporo cennych porad dotyczących kreowania dźwięków czy edycji dialogów.

Co prawda Henry Scott tak dużego doświadczenia w branży jak Bjørn Jacobsen nie posiada, niemniej jednak posiada z całą pewnością głowę pełną ciekawych pomysłów na tworzenie efektów dźwiękowych. Całe szczęście, że te pomysły zdecydował się przełożyć na youtube’owe nagrania.

Na jego kanale znajdziemy m.in. tutoriale dotyczące tworzenia syntetycznych efektów dźwiękowych imitujących te prawdziwe, np. bardzo ciekawie przedstawia się film, w którym Henry omawia tworzenie dźwięku rażenia prądem przy pomocy syntezatora Massive. Nieco bardziej początkującym poleciłbym z kolei materiał o tworzeniu dźwięku syreny:

Z kolei tym, którzy niejeden już dźwięk stworzyli lub tym, którzy po prostu chcą poszerzyć troszkę swoje horyzonty, polecam całą serię dotyczącą implementacji audio w UNITY korzystając z biblioteki FMOD oraz dedykowanego FMOD Studio. Uwierzcie, tego typu wideo to bardzo rzadkie zjawisko występujące w sieci.

Henry omawia tworzenie dźwięku rażenia prądem przy pomocy syntezatora Massive.

Jeżeli kogoś zainteresuje temat implementacji, kursy na YouTubie to dopiero przedsmak tego, co przygotował Henry Scott. W tym wypadku warto odwiedzić jego stronę internetową, aby dowiedzieć się więcej.

Współpracownik

Krzysiek Kowal

Sound designer z zawodu i zamiłowania. Z branżą gamedev związany od 2012 roku. Na co dzień nagrywa różne hałasy, obrabia i łączy melodie a przy okazji chętnie dzieli się swoimi brzmieniowymi obserwacjami z innymi.