Command & Conquer oraz Red Alert, czyli matki legendarnej serii RTS powracają po 25 latach w postaci zremasterowanej kolekcji. Nie oszukujmy się, serię spotkał smutny koniec w postaci kiepskiego Command & Conquer: Tiberium Alliances, a ogłoszenie kontynuacji na urządzenia mobilne jedynie dobiło i tak zawiedzionych fanów.

Wśród nowości pojawiła się niedawno informacja na temat muzyki.

EA nauczone porażką z Tiberium Alliances oraz ostatnimi trendami w branży gier, postanowiło zremasterować klasyki z 1995 i 1996 roku.

Kolekcja zapowiada się dość solidnie, ponieważ zdaje się iść za przykładem StarCraft: Remastered i nie wprowadzać zbyt wielu “drastycznych” zmian, ale ulepszyć to, za co pokochano oryginał. Wśród nowości pojawiła się niedawno informacja na temat dodatkowej muzyki, którą na potrzeby remastera nagrano od nowa. Według mnie dobry ruch, zwłaszcza, że mówimy o grze z lat 90, w której dźwięk nie musi, ale często po latach pozostawia wiele do życzenia.

Kolekcja zapowiada się dość solidnie.

Jim Vessella, producent C&C Remastered Collection z ramienia EA zamieścił na Reddicie dość obszerny wpis na temat ścieżki dźwiękowej do gry. Okazuje się, że decyzja o nagraniu dodatkowej muzyki padła po koncercie Johna Klepackiego (kompozytora muzyki oryginału) z zespołem Tiberian Sons (specjalizującym się w remiksach muzyki z gier) na MAGfest 2019. 90-minutowy koncert był w całości poświęcony serii Command & Conquer, a jego wykonanie oczarowało twórców remastera do tego stopnia, że postanowili zaprosić Franka i zespołół do współpracy. W studio właściwie odtworzono cały koncert, który później zmiksował i zmasterował sam Frank.

W zeszłym roku społeczność graczy była pytana o podejście wobec muzyki, jakim powinien się kierować zespół deweloperski. W komentarzach panowała zgoda co do tego, że powinna być jak największa różnorodność. Dzięki temu uwzględniono wszystkie wersje utworów, to jest klasyczne wersje niskiej jakości (bez głosów), zremasterowane wersje utworów z oryginalnej ścieżki dźwiękowej (z głosami) oraz zremasterowane wersje wszystkich klasycznych utworów. Do tego dochodzi wiele rzadkich/niepublikowanych utworów, z których kilku nigdy dotąd nie słyszano w wyższej jakości. Daje to w sumie 175 utworów (!), a niedawno dowiedzieliśmy się o nagraniu nowej muzyki.

Daje to w sumie 175 utworów (!), a niedawno dowiedzieliśmy się o nagraniu nowej muzyki.

Command & Conquer Remastered Collection pojawi się w trzech edycjach i ujrzy światło dzienne 5 czerwca tego roku. Można już składać przedpremierowe zamówienia. Ścieżka dźwiękowa będzie dostępna na stylizowanym na kryształ tyberium pendrivie (zamów), dostępnym w edycjach specjalnej oraz 25 rocznicy.

Czytaj więcej

Redaktor

Daniel Wójcik

W 2008 roku przypadkiem odkryłem muzykę trailerową, w której od razu się zakochałem. Od niej była prosta droga do muzyki z filmów i gier. Minęło ponad 10 lat, a ja pracuję w branży trailer music i piszę publicystykę dla GameMusic.pl.