Wszyscy mamy tego świadomość – a przynajmniej żywimy taką nadzieję – jak ważną funkcję spełnia oprawa audio we współczesnych mediach masowych, szczególnie w grach wideo. Bez niej nie bylibyśmy w stanie docenić pełni kunsztu oraz ciężkiej pracy realizatorów dźwięku, a także samych kompozytorów.

Jak ważną funkcję spełnia oprawa audio we współczesnych mediach masowych?

Wiele osób grających nie zdaje sobie do końca sprawy z tego, że za sukcesem wielu tytułów stoją również zespoły bądź jednostki odpowiedzialne za oprawę dźwiękową w grach wideo. Dlatego tegoroczna edycja MeetUp65 ma na celu pokrótce uświadomić nas o roli audio we współczesnych mediach, do których należy rynek elektronicznej rozrywki. Zapraszamy Was do udziału w konferencji, która odbędzie się w Sali Kolumnowej Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych przy ul. Mińskiej 65 w Warszawie. Wydarzenie zaplanowano na 27 czerwca (czwartek) w godzinach 16:00 – 20:00. Udział w nim jest bezpłatny! Zachęcamy wszystkich zainteresowanych do składania zapisów na oficjalnej stronie CRPK.


Podcast – Słuchaj gier #75 „Kiedy zwracamy uwagę na muzykę w grach?”


Spotkanie wypełnią cztery rozmowy eksperckie, na które zapraszamy wszystkich: zarówno przedstawicieli branży elektronicznej rozrywki, jak i osoby zainteresowane tematyką produkcji gier wideo i treści multimedialnych. Uczestnicy będą mieli również okazję skonsultować swoje projekty z ekspertami oraz wziąć udział w warsztatach.

  • 16:00 Muzyka stara i nowa: Arkadiusz Reikowski, Zofia Domaradzka, Paweł Lucewicz, Robert Korzeniewski
  • 17:00 Dyskusja o roli dźwięku: Wojciech Chołaściński, Dorota Błaszczak, Bartosz Lewandowski, Mariusz Borkowski
  • 18:00 Sztuka wypowiedzi głosem: Edyta Loster, Agnieszka Kunikowska, Joanna Węgrzynowska, Jarosław Boberek
  • 19:00 Spotkanie z gościem specjalnym: David Wise

Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych to instytucja kultury, która powstała w 2022 roku. Jej nadrzędnym celem jest udostępnianie przestrzeni wszystkim aspirującym artystom, aby mogli oni realizować swoje ambitne idee, pomysły i przedsięwzięcia.

Czytaj więcej:

  • Niespotykane brzmienie niezależnych horrorów

    Niespotykane brzmienie niezależnych horrorów

    Powstaje zdecydowanie za dużo gier wideo, na które zwyczajnie nie mamy czasu. Rocznie ogromna ilość niezależnych produkcji ginie w odmętach platformy Steam – a wśród nich sporo jest horrorów. Problem ten skłonił mnie do wybrania kilku więcej

  • Kim jest Toby Fox?

    Kim jest Toby Fox?

    Toby Fox. Postać bardzo tajemnicza, ale niezwykle kreatywna i diabelsko pracowita. Dziś omawiamy sylwetkę człowieka, którego najważniejsze gry, Undertale i Deltarune, zyskały status kultowych, także (a może nawet przede wszystkim) ze względu na ich muzykę. Postać bardzo więcej

  • Kingdom Come: Deliverance II – rozkwit muzycznego średniowiecza

    Kingdom Come: Deliverance II – rozkwit muzycznego średniowiecza

    Produkcja Kingdom Come: Deliverance II od czasu premiery nie tylko stała się pretendentem do walki o tytuł gry roku 2025, lecz także przyczyniła się do nagłego wzrostu turystyki w Czechach. Trudno zresztą się temu dziwić, gdy w epoce wtórnych i bezpiecznych więcej

  • Mario Kart World – magiczne dźwięki Nintendo 

    Mario Kart World – magiczne dźwięki Nintendo 

    Nintendo od zawsze imponowało mi rozmachem i dopracowaniem każdego najmniejszego szczegółu, jeśli chodzi o muzykę. Tym bardziej wysokie były moje oczekiwania względem oprawy audio do Mario Kart World na konsolę Nintendo Switch 2. Na szczęście włodarze z Kioto więcej

Administrator

Redakcja gamemusic

Jesteśmy grupą ludzi zafascynowanych muzyką z gier wideo. Nasz zespół tworzy portal gamemusic.pl/net, który już od ponad 15 lat dostarcza wszystko to, co chcielibyście przeczytać i usłyszeć o dźwięku w grach.