Na swoim oficjalnym kanale YouTube GDC zamieściło (co prawda z olbrzymim opóźnieniem, ale lepiej późno niż wcale) ponadgodzinny film ze specjalnej konferencji, w której wzięli udział Grant Kirkhope, Austin Wintory, Mick Gordon, Jason Graves, Rich Vreeland oraz Wilbert Roget.

Każdy znany kompozytor przechodził podobną drogę, gdzie często spotykał się z niezrozumieniem swojej muzyki przez odbiorców.

Mam na myśli specjalną konferencję, ponieważ jej tematem były błędy i porażki kompozytorów muzycznych w grach komputerowych. Oryginalny tytuł tego panelu to zresztą Composer Confessions: Massive, Often Painful, Lesson Learned, co już dużo mówi o tym, z czym będziemy mieć do czynienia przez godzinę. Każdy znany kompozytor przechodził podobną drogę, gdzie często spotykał się z niezrozumieniem swojej muzyki przez odbiorców, krytyką oraz innymi ciężkimi, ale jednak cennymi lekcjami.

Panel rozpoczyna zabawna sekwencja, gdzie Austin Wintory reaguje na komentarze, często bardzo zabawne, które kompozytor znalazł pod swoimi utworami w sieci. W czasie trwania całego panelu każdy z kompozytorów ma swoje pięć minut, w których opisuje swoje przeżycia i problemy, z jakimi musiał się zmierzyć.

Czytaj także: Darmowe i prawie darmowe oprogramowanie do game audio.

Cała konferencja została przeprowadzona w sposób sprawny, bez zbędnych small-talków. Nie czuć też spięcia wśród kompozytorów, co przyjemnie przekłada się na niewymuszony kontent.

Redaktor

Krzysztof Kus

Sound Designer, kompozytor muzyczny, a także perkusista z zamiłowania. W grach zwraca szczególną uwagę na nowatorskie podejście do tematu sound designu. Prywatnie jeden z największych fanów Dire Straits w Polsce.