Jeśli macie ochotę posłuchać rozmowy dwóch znanych kompozytorów muzyki do gier, to Academy of Interactive Arts and Sciences wrzuciło wczoraj kolejny odcinek serii Game Maker’s Notebook.

Rozmowa dostępna jest na stronie Game Maker’s Notebook.

Tym razem gospodarzem był Austin Wintory, który spotkał się z Dannym Baranowskym – uważanym za jednego z najbardziej utalentowanych kompozytorów muzyki do gier indie – i wypytywał go o jego życie i karierę.

Autor muzyki do Super Meat Boy, The Binding of Isaac czy Canabalt opowiadał o zespołach, które od dzieciństwa mają na niego ogromny wpływ, o muzyce w domu rodzinnym i pierwszej grze, z której muzyka go zachwyciła.

Czytaj także: Gareth Coker opowiada o muzyce do Ori and The Blind Forest.

Ale też o swojej wyjątkowej ścieżce kariery, plusach i minusach pracy jako freelancer oraz zagrożeniach, jakie niesie ze sobą popularność.

Współpracownik

Maciej Baska

W grach często zdarza mu się stać bezczynnie w jakiejś lokacji tylko dlatego, że słychać w tym miejscu świetną muzykę. Od ponad dekady komponuje, tekstuje, nagrywa i miksuje.