Na pewno ucieszy Was informacja, że od pewnego czasu francuskie studio deweloperskie Lizardcube, mające na swoim koncie remake gry Wonder Boy: The Dragon’s Trap, obecnie pracuje nad czwartą odsłoną Streets of Rage, popularnej niegdyś serii gier na urządzeniach marki SEGA Mega Drive / SEGA Genesis.

Yūzō Koshiro jest kompozytorem, a szczególnie architektem od dźwięków.

W zaprezentowanym materiale wideo twórcy gry dzielą się informacją o współpracy z kompozytorami, którzy znani są szerszej widowni na całym świecie z poniższych produkcji.

  • Yūzō Koshiro (Streets of Rage 1, 2 & 3, Sonic the Hedgehog, The Revenge Shinobi, Shenmue I & II)
  • Motohiro Kawashima (Streets of Rage 2 & 3, Shinobi II, Batman Returns)
  • Yoko Shimomura (Street Fighter II: The World Warrior, Kingdom Hearts I, II & III, Legend of Mana, Parasite Eve)
  • Hideki Naganuma (Jet Set Radio & Future, Super Monkey Ball, Sega Rally 2)
    Keiji Yamagishi (Ninja Gaiden, Tecmo Bowl)

Na chwilę obecną nie podano jeszcze oficjalnej daty premiery gry Streets of Rage 4 oraz tego, w jakiej formie zostanie wydany soundtrack.

Streets of Rage to chodzona bijatyka przypominająca rozgrywką inne znane produkcje o podobnej tematyce (Final Fight – Capcom). Posiadała jak na ówczesne czasy (początek lat –90.) ścieżkę dźwiękową, która mimo ograniczeń sprzętowych wyprzedzała swoją epokę.

Artysta w pierwszych dwóch odsłonach Streets of Rage zastosował nieznaną jeszcze wcześniej nikomu w Japonii technikę.

A wszystko to dzięki Yūzō Koshiro – kompozytorowi, który miał ogromny wpływ nie tylko na branżę muzyczną, ale również na pokolenie młodych muzyków. Artysta w pierwszych dwóch odsłonach Streets of Rage zastosował nieznaną jeszcze wcześniej nikomu w Japonii technikę modulacji syntezatorów marki Roland. W ten sposób uzyskał dźwięki popularne wtedy na terenie Stanów Zjednoczonych dla gatunków muzyki klubowej z elementami jazzu, hip-hopu oraz R&B.

Dla wielu osób Yūzō Koshiro jest kompozytorem, a szczególnie architektem od dźwięków, który stał się również pionierem w dziedzinie promocji dotychczas nieznanych gatunków muzycznych dla japońskich graczy.

Redaktor naczelny

Mariusz Borkowski

Człowiek o ogromnym sercu do muzyki oraz odkrywca niepowtarzalnych dźwięków. Od wielu lat bez wytchnienia dzieli się z innymi swoją bezustanną pasją do melodii z gier wideo.