Trzy godziny – tyle wystarczyło, aby zebrać na Kickstarterze minimalną kwotę pozwalającą zespołowi Rabbit & Bear na rozpoczęcie prac nad Eiyuden Chronicle, który jest uznawany za duchowego spadkobiercę serii Suikoden. To określenie wcale nie jest przesadzone, gdyż sami twórcy wprost twierdzą, że chcą stworzyć grę mocno inspirowaną znaną i lubianą serią jRPG.

W chwili kiedy piszę te słowa, twórcy zebrali na swój projekt prawie 2,5 mln dolarów.

Drugi powód, dla którego można mówić o tym, że powstaje nieformalna kontynuacja Suikodena jest taki, że udział w powstawaniu owego dzieła biorą równie nieprzypadkowe osoby: główny trzon zespołu stanowią Yoshitaka Murayama (człowiek odpowiedzialny za stworzenie Suikoden I, II i III) oraz Junko Kawano (scenarzystka i producentka Suikoden I, IV i Suikoden Tactics). Żywe legendy spotkały się po raz pierwszy od 25 lat, by wskrzesić porzuconą przez Konami serię i wydać ją w zupełnie nowych szatach.

Już na pierwszy rzut oka widać, że twórcy nie rzucają słów na wiatr – patrząc na opublikowane do tej pory zdjęcia i filmy można poczuć klimaty mojego ukochanego Suikodena II. Sama zapowiedź Eiyuden Chronicle była (przynajmniej dla mnie) dużym wydarzeniem. Ale jeszcze większa radość ogarnęła mnie, kiedy dowiedziałem się kto będzie odpowiadać za powstanie soundtracku. Krótko mówiąc: dwie legendy świata jRPG.

Pierwszą z nich jest Motoi Sakuraba, autor muzyki m.in. do gier z serii Tales of, Golden Sun, Baten Kaitos czy Star Ocean. Próbka tego, co usłyszymy w grze, już została opublikowana:

Drugą legendą, która zobaczymy na liście płac, jest Michiko Naruke, znana przede wszystkim jako autorka muzyki do gier z serii Wild Arms. Niedawno miałem okazję przypomnieć sobie pierwszą odsłonę i wkrótce zamierzam kontynuować przygodę. I już teraz mogę powiedzieć, że muzyka nic się nie zestarzała.

Tak przynajmniej wygląda oficjalna lista. Jednak na kickstarterowej stronie projektu znajduje się również zakładka „prawdopodobni kompozytorzy”. Zakładam, że w niej wymieniani są artyści, którzy albo stworzą pojedyncze kawałki soundtracku, albo jeszcze się wahają, czy wejść do projektu (może pojawią się jako kamień milowy zbiórki?).

Zakładka ta nie jest jednak pusta. Na stronie opublikowano przykładowy utwór stworzony przez Mariam Abounnasr. Artystka jest dopiero wschodzącą gwiazdą w branży, ale już teraz może się pochwalić sukcesami na koncie, w tym m.in. orkiestracją pojedynczych utworów do Valkyria: Azure Revolution, Xenoblade Chronicles 2 oraz Final Fantasy XV: Episode Ignis. Jako kompozytorka zadebiutowała przy Another Eden: The Cat Beyond Time and Space, gdzie stworzyła muzykę wraz z Yasunorim Mitsudą i Shunsuke Tsuchiyą. Mało tego, artystka pracuje w należącej do Mitsudy wytwórni Procyon Studio. Można zatem powiedzieć, że Abounnasr ma duży talent i dobrych nauczycieli. To zresztą słychać.

Dla darczyńców na Kickstarterze przewidziano wydanie soundtracku na płycie CD i winylu.

W chwili kiedy piszę te słowa, twórcy zebrali na swój projekt prawie 2,5 mln dolarów i już udało się sfinansować kilka dodatkowych kamieni milowych. Widać zatem, że miłość fanów Suikoden do serii nie przeminęła, mimo że Konami zrezygnowało z marki (i nie tylko z niej). Oczekiwania są zatem duże, ale osobiście wierzę, że ten projekt się uda.

Wśród prezentów przewidzianych dla darczyńców na Kickstarterze przewidziano wydanie soundtracku na płycie CD i winylu. Trzymam kciuki, żeby pojawiły się w ogólnej dystrybucji.

Czytaj więcej:

Zastępca Redaktora Naczelnego

Paweł Dembowski

Gra w gry odkąd pamięta, pisze o nich również kawał czasu. Uzależnienie jak nic. Jednak nie może powiedzieć, żeby kiedykolwiek czegokolwiek żałował. Poza tym dziennikarz z pasji i powołania.