Studio Covenant.dev, prowadzone przez Stana Justa, zapowiedziało oficjalnie swoją produkcję zatytułowaną Gord. Będzie to strategia, w której przyjdzie nam budować słowiańską osadę w dość mrocznych klimatach. Branża już zdążyła określić grę mianem połączenia Wiedźmina i Frostpunka, choć sami twórcy mówią bardziej o połączeniu Northgarda z RimWorldem w słowiańskim klimacie.
Ciekawym elementem będą pieśni.
Wpływy Wiedźmina są jednak często poruszane w prasie branżowej. Wspomniana „słowiańskość” rzeczywiście będzie obecna w grze, o czym możemy przekonać się już dzięki trailerowi, ale potwierdza to też sam Just, któremu zadaliśmy kilka pytań w związku z zapowiedzią gry. Reżyser tłumaczy, że warstwa dźwiękowa jest istotnym aspektem całej produkcji.
Za elementy dźwiękowe odpowiadają przede wszystkim Dawid Mika z Flying Wild Hog i Michał Korniewicz z Anshar Studios. Natomiast nad muzyką pracuje Arkadiusz Reikowski. Mroczne klimaty nie są dla Arka niczym obcym. Jest on często utożsamiany z muzyką do horrorów. Arek znalazł w swoim grafiku czas, by odpowiedzieć nam na kilka pytań w związku z projektem.
gamemusic.pl: Twoje nazwisko często kojarzy się z horrorami, ale Gord to coś innego — jak się czujesz z nowym gatunkiem?
Arkadiusz Reikowski: To nie jest horror, ale jednak wciąż mamy do czynienia z czymś mrocznym. Takie klimaty lubię, natomiast słowiańskość jest dla mnie nowa. Jeszcze nie jestem pewien, gdzie mnie to zaprowadzi, ale na pewno będę chciał, by ten OST się wyróżniał.
gamemusic.pl: Jaki obrałeś kierunek przy produkcji muzyki do Gorda i czym nowym i oryginalnym planujesz się wykazać w nowym soundtracku?
Arkadiusz Reikowski: Myślę, że ciekawym elementem będą pieśni. Nie mogę zdradzić zbyt wiele, ale będzie na co czekać. Poza tym gra porusza tę straszniejszą stronę mitologii słowiańskiej, więc skręcimy w trochę inny kierunek niż ten, do którego słuchacze są przyzwyczajeni.
gamemusic.pl: W ramach soundtracku współpracujesz z Bartłomiejem Pałygą i Laboratorium Pieśni. Jak układa się współpraca i czego możemy się spodziewać?
Arkadiusz Reikowski: Bartek jest mega talentem i świetnym muzykiem. Od razu rozumie, czego potrzeba w takich kompozycjach. Z Laboratorium to będzie coś nowego, ale udostępnimy więcej informacji w swoim czasie. Będzie dobrze!
Premiera gry planowana jest na rok 2022.
Arek wspomina również, że muzycznie projekt ma odbiegać od tego, do czego przyzwyczaił nas Wiedźmin. Choć wszyscy mamy oczywiste skojarzenia, to możemy spodziewać się czegoś nowego. Pierwsze dzieło muzyczne Arka do Gorda możemy usłyszeć w umieszczonym wcześniej trailerze – są to fragmenty motywu muzycznego jednego z koszmarów, Ardawena. Premiera gry planowana jest na rok 2022. Na razie możemy zapoznać się z dodatkowymi informacjami na oficjalnej stronie produktu, a także na karcie na Steamie.