W dzisiejszym wydaniu „Co słychać w muzyce” powiemy m.in. o powrocie koncertów Final Symphony, wydaniu płytowym muzyki do gry Ghostwire: Tokyo, o kompozytorach ścieżki dźwiękowej do Ratchet & Clank: Rift Apart oraz o tym, co jest wyjątkowego w oprawie muzycznej do Everybody’s Gone To The Rapture.


Piosenki z Final Fantasy na poważnie

  • Już wielokrotnie na łamach naszej strony pisaliśmy o organizowanych przez Merregnon Studios koncertach Final Symphony, które w Europie zapoczątkowały falę symfonicznych koncertów bez udziału dodatkowych rozpraszaczy w postaci wizualizacji z gier wideo. Tak się składa, że już wiosną przyszłego roku w Anglii po dłuższej przerwie miłośnicy tego unikatowego widowiska będą mieli okazję usłyszeć na żywo koncert Final Symphony: Music from Final Fantasy. Sprzedaż biletów na wydarzenie rusza już 25 maja.

Muzyka łącząca świat ludzi z wiecznym światem duchów

  • Pod koniec roku nakładem wytwórni płytowej Laced Records ukaże się oficjalna ścieżka dźwiękowa z utworami skomponowanymi przez Masatoshiego Yanagiego do japońskiej produkcji Ghostwire: Tokyo. Już teraz na stronie wydawcy można składać zamówienia na soundtrack w dwóch oddzielnych wersjach pudełkowych o różnej zawartości.

Doceniono soundtrack do gry Ratchet & Clank: Rift Apart

  • Wataru Hokoyama, współautor oprawy dźwiękowej do Ratchet & Clank: Rift Apart, otrzymał specjalne wyróżnienie w kategorii „Composers’ Choice” w corocznych nagrodach ASCAP Screen Music Award przyznawanych przez kapitułę artystów z całego świata. Jak sam kompozytor wspomina w wywiadzie dla serwisu game informer, było to dla niego zaskoczenie a zarazem wyróżnienie, że spośród tak znamienitych kompozytorów to właśnie jego praca została najbardziej doceniona.

O ponadczasowej muzyce do gry Everybody’s Gone to the Rapture

  • W tym roku produkcja Everybody’s Gone to the Rapture od studia The Chinese Room będzie obchodzić swoje dwunastolecie. Choć gra spotkała się ze skrajnymi reakcjami, to jednak oprawa dźwiękowa przygotowana przez Jessicę Curry otrzymała zasłużoną rozpoznawalność w masowych mediach. Więcej o przemyśleniach na temat ścieżki dźwiękowej do Everybody’s Gone to the Rapture przeczytacie na łamach naszej strony lub w artykule poświęconym fenomenowi tego albumu.

I to wszystko na dziś. Do przeczytania za tydzień!


Czytaj więcej:

Redaktor Naczelny

Mariusz Borkowski

Człowiek o ogromnym sercu do muzyki oraz odkrywca niepowtarzalnych dźwięków. Od wielu lat bez wytchnienia dzieli się z innymi swoją bezustanną pasją do melodii z gier wideo.