Kompozytorzy przemówili. Premiera coraz bliżej, więc nie dziwi, że Redzi udostępniają coraz więcej materiałów. Wczoraj trafiło na muzykę, dlatego też w filmie mamy nie jednego, nie dwóch, a komplet – Marcin Przybyłowicz, Paul Leonard-Morgan i P.T. Adamczyk. Panowie wypowiadają się na temat wizji soundtracku Cyberpunka 2077 i uchylają rąbka tajemnicy nie tylko w słowie, ale i obrazie.

Liczę na jeszcze kilka solidnych niespodzianek.

Wszakże Cyberpunk to nie tylko konwencja, to także instrumenty. Wychwyciłem kilka świetnych zabawek ze stajni Folktek, Moog, Elektron. Znajduje się tu radziecki Polivoks, Gamechanger Plasma Rack, Arturia Matrixbrute, MOK Waverazor. Nie powinno dziwić, że nie zabrakło syntezatorów, ponieważ oprócz cyberpunkowej trójcy za muzykę odpowiada też Richard Devine – zawodowo jeden z najbardziej rozchwytywanych sound designerów muzycznych.

Zresztą sami spójrzcie na jego studio – jest niczym niczym baza kosmiczna. Nawet wiolonczela Tiny Guo została przepuszczona przez tonę efektów, dzięki czemu jej wykonania będą jeszcze drapieżniejsze. Z bębnów Ilana Rubina trio kompozytorskie także wycisnęło ostatnie poty.

Cyberpunk is Now! cz. 1/3

Wszystko wskazuje na to, że muzyka z Cyberpunka 2077 będzie nie tylko mocna, ciężka, mroczna i techniczna. Obecność spopularyzowanych w serii GTA radiostacji daje CD Projektowi pole do popisu. Tym razem zamieszczono krótkie wstawki od Grimes, Gazelle Twin, Rat Boy i Run the Jewels. Oczywiście wszyscy są mocno podekscytowani nie tylko szansą na promocję siebie w potężnym medium, jakim stały się gry wideo, ale też szansą do zaproponowania swojej wizji „muzyki przyszłości”.

Najbardziej czekam na soundtrack oryginalny.

Nikogo nie zdziwi, że najbardziej czekam na soundtrack oryginalny, ale moja ciekawość dotycząca utworów licencjonowanych rośnie wykładniczo. Liczę na jeszcze kilka solidnych niespodzianek, których Redzi nie poukrywali w teaserach i zapowiedziach. To zróżnicowanie, które ewidentnie podzieliło fanów zarówno cyberpunka, jak i gier RPG, może okazać się najlepszym elementem gry, albo rozsierdzić purystów i zrazić ich do korzystania z radiostacji. Przy dobrych wiatrach, moja recenzja już niebawem zawita na łamy gamemusic.pl!

Czytaj więcej:

Redaktor

Konrad Belina-Brzozowski

Wykładowca Warszawskiej Szkoły Filmowej oraz Szkoły Muzyki Nowoczesnej. Alchemik dźwięku, muzyk elektroniczny i sound designer.