A dokładniej mówiąc, nie kto inny jak niesamowity David Wise, którego możecie kojarzyć jako autora muzyki do pierwszej odsłony Donkey Kong Country. Kompozytor ten zaskarbił sobie szacunek wśród graczy za sprawą wielu ikonicznych tematów muzycznych, napisanych m.in. do gier Nintendo. 

Bez niej nie bylibyśmy w stanie docenić pełni kunsztu produkcji oraz ciężkiej pracy realizatorów dźwięku.

W trakcie godzinnej rozmowy z Pawłem Schreiberem David Wise opowiedział nie tylko o swojej pracy nad grami z serii Donkey Kong Country, lecz także o procesie kreatywnym powstawania muzyki. Nie zabrakło również kilku wymownych zdań o obecnym stanie branży elektronicznej rozrywki. Spotkanie to niebawem będzie można obejrzeć na oficjalnym kanale Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych.

Zdjęcie: © CRPK

Samo wydarzenie skupiło w jednym miejscu wiele innych osobistości – nie tylko z branży muzycznej – które nie kryły swoich obaw związanych z pędzącym rozwojem sztucznej inteligencji oraz jej wpływem na kulturę, w tym głównie na produkcję oprawy audio. Tegoroczna edycja konferencji MeetUp65 miała na celu uświadomić publiczności, jak ważną funkcję spełnia oprawa audio we współczesnych mediach masowych, szczególnie w grach wideo. Bez niej nie bylibyśmy w stanie docenić pełni kunsztu produkcji oraz ciężkiej pracy realizatorów dźwięku, a także samych kompozytorów.

  • 16:00 Muzyka stara i nowa: Arkadiusz Reikowski, Zofia Domaradzka, Paweł Lucewicz, Robert Korzeniewski
  • 17:00 Dyskusja o roli dźwięku: Wojciech Chołaściński, Dorota Błaszczak, Bartosz Lewandowski, Mariusz Borkowski
  • 18:00 Sztuka wypowiedzi głosem: Edyta Loster, Agnieszka Kunikowska, Joanna Węgrzynowska, Jarosław Boberek
  • 19:00 Spotkanie z gościem specjalnym: David Wise

Ponieważ wiele młodych osób, w tym graczy, nie ma takiej wiedzy, warto budować świadomość faktu, że za sukcesem wielu tytułów stoją również zespoły bądź jednostki odpowiedzialne za oprawę dźwiękową. W tym właśnie rola wydarzeń pokroju MeetUp65 – by w debacie publicznej poruszać tak ważne kwestie, jak rozwój współczesnych przemysłów kreatywnych z zachowaniem pełnego szacunku dla źródeł dóbr kulturalnych. Miejmy zatem nadzieję, że organizatorzy konferencji MeetUp65 mają w planach kolejne edycje tego wartościowego wydarzenia. 


Podcast – Słuchaj gier #57 „Co wyjątkowego jest w muzyce z Donkey Kong Country?”


Zdjęcie: © CRPK

Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych to instytucja kultury, która powstała w 2022 roku. Jej nadrzędnym celem jest udostępnianie przestrzeni wszystkim aspirującym artystom, aby mogli oni realizować swoje ambitne idee, pomysły i przedsięwzięcia.

Czytaj więcej:

  • Like a Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii – nie szanty zdobią pirata

    Like a Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii – nie szanty zdobią pirata

    Gdyby ktoś mi powiedział 10 lat temu, że Ryu Ga Gotoku Studio stworzy kolejną grę z serii Yakuza, ale tym razem japońską mafię zastąpią piraci, chyba popukałbym się w czoło. Gdy rok temu pokazano pierwszy trailer Like a Dragon: więcej

  • Organizujemy oficjalny koncert z muzyką do gier z serii Kingdom Come: Deliverance w Polsce!

    Organizujemy oficjalny koncert z muzyką do gier z serii Kingdom Come: Deliverance w Polsce!

    Zapraszamy Was na The Symphony of the Sword (bilety), wyjątkowy koncert symfoniczny poświęcony z obu odsłon gier Kingdom Come: Deliverance. Niezaprzeczalnie unikatowa sala Narodowego Forum Muzyki wypełni się brzmieniami z XV-wiecznej Bohemii 15 więcej

  • Wydajemy winyl z muzyką do gry Dwarf Fortress: Adventure Mode

    Wydajemy winyl z muzyką do gry Dwarf Fortress: Adventure Mode

    Przygotowaliśmy dla Was ekskluzywne limitowane do tysiąca sztuk wydanie albumu z muzyką do gry Dwarf Fortress: Adventure Mode. Dzięki urzekającym dźwiękom gitar i hipnotyzującym wokalom, oryginalna ścieżka dźwiękowa autorstwa Dabu, Simona Swerwera i rcab idealnie więcej

  • Muzyczne odcienie Kirby’ego w dodatku Kirby Star-Crossed World

    Muzyczne odcienie Kirby’ego w dodatku Kirby Star-Crossed World

    Mój entuzjazm, jako miłośnika wielu marek Nintendo, został rozpalony na wieść o produkcji Kirby Star-Crossed World – płatnego (niestety) rozszerzenia do gry Kirby and the Forgotten Land. Byłem podekscytowany nie tylko dodatkową zawartością do gry, lecz także nowymi więcej

  • Jazz w grach – niewdzięczny gatunek

    Jazz w grach – niewdzięczny gatunek

    Jazz, mimo swojej bogatej historii i niesamowitej ekspresji, rzadko trafia do świata gier wideo. Czy to kwestia trudności w komponowaniu? A może zbyt niszowego klimatu? Zastanowimy się, kiedy jazz działa, a kiedy ginie w tle. I co sprawia, że niektórzy kochają więcej

Redaktor Naczelny

Mariusz Borkowski

Człowiek o ogromnym sercu do muzyki oraz odkrywca niepowtarzalnych dźwięków. Od wielu lat bez wytchnienia dzieli się z innymi swoją bezustanną pasją do melodii z gier wideo.