Bardzo ciepło wspominam tytuł A Way Out (2018 rok) produkcji Hazelight Studios. Doszedłem wtedy do wniosku, że gry kooperacyjne prowadzące akcję w tak unikalny sposób to jedynie ciekawostka, która momentalnie zginie w natłoku gier niezależnych. Oj, jak bardzo się myliłem.

W czym tkwi urok Split Fiction?

Po premierze It Takes Two (2021 rok) – kolejnej kooperacyjnej gry tegoż właśnie studia – momentalnie zostałem zauroczony rozmachem i artyzmem całej produkcji. Już wtedy wiedziałem, że na moim celowniku w 2025 roku będzie Split Fiction, najnowsze dzieło Hazelight Studios.


Podcast – Słuchaj gier #91 „O spadku jakości muzyki w grach”


W czym tkwi urok Split Fiction? Przede wszystkim w wylewającej się z każdego piksela radości twórczej. Ta gra jest niezwykle artystyczna. Jest przepiękna, a co ważniejsze – brzmi niesamowicie. Gustaf GrefbergJonatan Järpehag odwalili kawał dobrej roboty! Jak dotąd (a jestem w jakiejś 1/5 historii) gra od strony muzycznej prezentuje się bardzo dobrze. Nieszablonowo, zaskakująco, momentami melancholijnie – to już pewien znak rozpoznawczy twórczości Grefberga, który swoje utwory opiera na nieoczywistości. Przyjemnie ambientowy motyw z menu to jak na razie wisienka na czubku tego audiowizualnego tortu, jakim jest Split Fiction.

ścieżka dźwiękowa do tej pory nie została zapowiedziana.

Niestety oficjalna ścieżka dźwiękowa do tej pory nie została zapowiedziana, więc na pełną recenzję będzie trzeba jeszcze poczekać. W międzyczasie wracam z partnerką do kanapowego leniuchowania z tym świetnym tytułem. Koniecznie sprawdźcie Split Fiction!

Czytaj więcej:

  • Like a Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii – nie szanty zdobią pirata

    Like a Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii – nie szanty zdobią pirata

    Gdyby ktoś mi powiedział 10 lat temu, że Ryu Ga Gotoku Studio stworzy kolejną grę z serii Yakuza, ale tym razem japońską mafię zastąpią piraci, chyba popukałbym się w czoło. Gdy rok temu pokazano pierwszy trailer Like a Dragon: więcej

  • Organizujemy oficjalny koncert z muzyką do gier z serii Kingdom Come: Deliverance w Polsce!

    Organizujemy oficjalny koncert z muzyką do gier z serii Kingdom Come: Deliverance w Polsce!

    Zapraszamy Was na The Symphony of the Sword (bilety), wyjątkowy koncert symfoniczny poświęcony z obu odsłon gier Kingdom Come: Deliverance. Niezaprzeczalnie unikatowa sala Narodowego Forum Muzyki wypełni się brzmieniami z XV-wiecznej Bohemii 15 więcej

  • Wydajemy winyl z muzyką do gry Dwarf Fortress: Adventure Mode

    Wydajemy winyl z muzyką do gry Dwarf Fortress: Adventure Mode

    Przygotowaliśmy dla Was ekskluzywne limitowane do tysiąca sztuk wydanie albumu z muzyką do gry Dwarf Fortress: Adventure Mode. Dzięki urzekającym dźwiękom gitar i hipnotyzującym wokalom, oryginalna ścieżka dźwiękowa autorstwa Dabu, Simona Swerwera i rcab idealnie więcej

  • Muzyczne odcienie Kirby’ego w dodatku Kirby Star-Crossed World

    Muzyczne odcienie Kirby’ego w dodatku Kirby Star-Crossed World

    Mój entuzjazm, jako miłośnika wielu marek Nintendo, został rozpalony na wieść o produkcji Kirby Star-Crossed World – płatnego (niestety) rozszerzenia do gry Kirby and the Forgotten Land. Byłem podekscytowany nie tylko dodatkową zawartością do gry, lecz także nowymi więcej

  • Jazz w grach – niewdzięczny gatunek

    Jazz w grach – niewdzięczny gatunek

    Jazz, mimo swojej bogatej historii i niesamowitej ekspresji, rzadko trafia do świata gier wideo. Czy to kwestia trudności w komponowaniu? A może zbyt niszowego klimatu? Zastanowimy się, kiedy jazz działa, a kiedy ginie w tle. I co sprawia, że niektórzy kochają więcej

Redaktor

Krzysztof Kus

Sound Designer, kompozytor muzyczny, a także perkusista z zamiłowania. W grach zwraca szczególną uwagę na nowatorskie podejście do tematu sound designu. Prywatnie jeden z największych fanów Dire Straits w Polsce.