Japanese Breakfast to koreańsko-amerykański zespół indie rockowy założony w 2013 roku przez wokalistkę i autorkę tekstów, Michelle Chongmi Zauner. I podobnie jak większość współczesnych, stara się opowiedzieć osobistą historię poprzez swoją muzykę. Jednak w ostatnim czasie zespół stworzył muzykę do medium, który do tej pory nie był mu po drodze — do gry wideo. A konkretniej, do Sable, niezależnej produkcji londyńskiego studia Shedworks.

Sable to eksploracyjna gra przygodowa, której główna bohaterka, tytułowa Sable, przemierza pustynię wypełnioną starożytnymi ruinami oraz zapomnianymi wrakami statków kosmicznych. Klimatem gra przypomina połączenie The Legend of Zelda: Breath of the Wild z Gwiezdnymi Wojnami.

Artystką zainteresowało się m.in. The Verge i publiczne radio NPR.

Gra miała swoją premierę stosunkowo niedawno. Reakcje graczy i mediów wskazują na to, że jest to całkiem udana produkcja. Co ciekawe, w ostatnich dniach w mediach dużo miejsca poświęca się autorce soundtracku, Michelle Zauner. Na przykład, w obszernym wywiadzie dla The Verge opowiada o procesie powstawania muzyki do gry, a także o swoich inspiracjach (padają nazwy takich gier jak Secret of Mana, Chrono Cross czy Breath of The Wild). Przy okazji mówi o różnicach między komponowaniem muzyki do gry a pisaniem piosenek dla Japanese Breakfast. Artystką zainteresowało się również publiczne radio NPR — Zauner udzieliła wywiadu do audycji „Consider This”. Całą rozmowę można przesłuchać poniżej.

Przyznam szczerze, że o Sable co nieco słyszałem, a nawet przeczytałem tu i ówdzie parę rzeczy o niej, jednak nigdy nie zagłębiałem się w temat. Ale najwidoczniej wkrótce trzeba będzie ten błąd naprawić.

Czytaj więcej:

Zastępca Redaktora Naczelnego

Paweł Dembowski

Gra w gry odkąd pamięta, pisze o nich również kawał czasu. Uzależnienie jak nic. Jednak nie może powiedzieć, żeby kiedykolwiek czegokolwiek żałował. Poza tym dziennikarz z pasji i powołania.