Raz do roku w Japonii, w trakcie trwających wrześniowych targów Tokyo Game Show wystawcy, w tym również wydawnictwo fonograficzne Square Enix Music, wypuszczają w ilości limitowanej specjalnie dedykowane płyty.

Otrzymaliśmy albumy poświęcone ostatnio wydanym markom tokijskiego studia.

Nie inaczej było tym razem, ponieważ otrzymaliśmy albumy poświęcone ostatnio wydanym markom tokijskiego studia. Dzięki uprzejmości ze strony Square Enix Music mogę podzielić się z Wami swoimi przemyśleniami na temat poniższych wydań płytowych z aktualnej oferty sklepu.


Piano Cover Collection from SQUARE ENIX MUSIC Channel

Od lat kolekcjonuję albumy z aranżacjami utworów na fortepian, m.in. z produkcji od Square Enix, głównie z serii Final Fantasy. Omawiana przeze mnie płyta niewiele odbiega od formuły obecnych na rynku wydawnictw o podobnej tematyce. Pianista Hiroyuki Nakayama, jeden z muzyków, którego wykonanie możemy usłyszeć na krążku, współpracował już wcześniej przy projektach muzycznych studia Square Enix. 

Sam album zaś postrzegam raczej jako eksperyment.

Album ten, oprócz kompilacji utworów fortepianowych pochodzących z YouTube`owego kanału SQUARE ENIX MUSIC Channel, nie wnosi powiewu świeżości do formatu aranżacji. Warte odnotowania są jedynie kompozycje do takich gier jak: Xenogears, Chrono Trigger oraz Secret of Mana, które wcześniej nie otrzymały oficjalnych interpretacji na fortepian. Sam album zaś postrzegam raczej jako eksperyment niż pełnoprawny produkt, pokazujący, jak pokaźnych rozmiarów jest biblioteka studia Square Enix.


SQUARE ENIX Standards: Vocal

Niewiele studiów deweloperskich może pochwalić się tak dużym dorobkiem muzycznym oraz własną listą piosenek do gier wideo. Firma Square Enix należy do nielicznych, które raz na jakiś czas mogą pozwolić sobie na premierę albumu z nastawieniem na utwory wokalne. Powyższa płyta jest ukłonem w stronę twórczości wielu znakomitych kompozytorów i wokalistek, których dzieła na stałe zapisały się w panteonie najpopularniejszych kompozycji w historii elektronicznej rozrywki. 

Chciałbym usłyszeć podobny projekt na płycie winylowej.

Album kontynuuje piękną tradycję rozpoczętą kilka lat temu i przedstawia nowemu pokoleniu dziedzictwo muzyczne japońskiego producenta. Zdecydowanie jest to jedna z najbardziej wartościowych pozycji na rynku fonograficznym. Chciałbym usłyszeć podobny projekt na płycie winylowej z powiększoną liczbą utworów – również od pozostałych twórców gier wideo.


FINAL FANTASY VII REBIRTH GOLD SAUCER & MINIGAME DISC

Jedna z największych premier growych tego roku (Final Fantasy VII Rebirth) w ciągu ostatnich miesięcy doczekała się wielu wydawnictw muzycznych, także na płytach winylowych. Dodatkowo otrzymaliśmy blisko ośmiopłytowe limitowane wydanie, które według tego, co mówią kompozytorzy, nadal nie było kompletne. Dlatego Square Enix Music pewnie przez najbliższy rok będzie nas jeszcze zaskakiwać kolejnymi wydaniami płytowymi. Zanim do tego dojdzie, możemy przesłuchać uzupełnienie o utwory do i tak już bogatej kolekcji dźwięków pochodzących z lokacji Gold Saucer

Do naszej dyspozycji na jednym krążku oddano trzydzieści osiem kompozycji, które są rozwinięciem formuły znanego graczom parku rozrywki z Final Fantasy VII Rebirth. Album zdecydowanie jest skierowany do sympatyków takiej estetyki muzycznej, jaka została mocno podkreślona w samej grze.

Idealnie pasują do formatu tokijskich targów.

SQUARE ENIX MUSIC © 2024

Chciałbym, aby Square Enix Music, oprócz wydawania podobnych do omówionych tu przeze mnie pozycji, śmielej eksperymentowało z różnymi formami muzycznymi, które idealnie pasują do formatu tokijskich targów. Jestem pewien, że dzięki takiemu podejściu firma mogłaby nie tylko sprawdzić popyt na takie wydawnictwa, ale również stworzyć przestrzeń dla mniej popularnych marek Square Enix oraz artystów młodego pokolenia.

Czytaj więcej:

  • Civilization VII – lekcja muzyki

    Civilization VII – lekcja muzyki

    O kultowości serii gier zapoczątkowanej przez Sida Meiera rozpisywać się nie ma sensu. 34 lata minęły, a my oprócz premiery siódmej części mieliśmy w ciągu ostatnich lat kilka gier „cywilizacyjnych” stworzonych przez różne studia. Firaxis musiało się postarać, więcej

  • Jak narracja poprzez dźwięki zbudowała świat gry Hades II

    Jak narracja poprzez dźwięki zbudowała świat gry Hades II

    Z wypiekami na twarzy wyczekiwałem kontynuacji przygód Zagreusa, które na zawsze skradły moje serce. Choć wcześniej nie byłem sympatykiem gatunku gier roguelike, moje nastawienie zmieniło się za namową przyjaciela oraz z chwilą, kiedy po raz pierwszy miałem okazję poznać mityczne więcej

  • Kilka słów o muzyce do gry Monster Hunter Wilds

    Kilka słów o muzyce do gry Monster Hunter Wilds

    Pobiegałem niedawno za wielkimi bestiami w otwartej becie Monster Hunter Wilds. Ewidentnie zardzewiałem w byciu prawilnym łowcą, co dobitnie pokazał mi potwór o dźwięcznej nazwie Doshaguma. Czy Wilds mnie czymś zaskoczyło? No właśnie, niestety niczym – ani w zakresie więcej

  • [REKRUTACJA] Dołącz do zespołu GameMusic!

    [REKRUTACJA] Dołącz do zespołu GameMusic!

    Jeśli kochasz muzykę do gier, tak jak my, to zapraszamy do naszego zespołu. Nie jest tajemnicą, że jesteśmy otwarci na poznawanie nowych osób, które cenią sobie elektroniczną rozrywkę. Ciągle szukamy pasjonatów, dla których muzyka a w szczególności ta do gier, to coś więcej więcej

Redaktor Naczelny

Mariusz Borkowski

Człowiek o ogromnym sercu do muzyki oraz odkrywca niepowtarzalnych dźwięków. Od wielu lat bez wytchnienia dzieli się z innymi swoją bezustanną pasją do melodii z gier wideo.