The Ascent to cyberpunkowy Action RPG i zarazem najnowsze dzieło studia Neon Giant. Akcja gry ma miejsce w arkologii Grupy Ascent, samowystarczalnej metropolii rządzonej przez korporacje, która rozciąga się aż po horyzont, goszcząc mieszkańców z całej galaktyki.
Gra będzie wyjątkowym RPG akcji i muzyka stworzona na syntezatorach naprawdę do niej pasuje. – Paweł Błaszczak
Gracze wcielą się w zniewolonego robotnika – jednego z wielu w tym dystrykcie. Jego życie obróci się o sto osiemdziesiąt stopni, gdy w wyniku tajemniczych, katastrofalnych okoliczności najpotężniejsza megakorporacja na planecie po prostu runie. Wszystkie systemy bezpieczeństwa przestaną działać i zacznie się walka o przetrwanie dystryktu.
Rywalizujące ze sobą korporacje będą chciały go sobie podporządkować, a zbrodnicze syndykaty spróbować zbić fortunę na handlu nielegalnymi wszczepami. Celem gracza będzie uzbroić się po zęby, aby powstrzymać ich przed przejęciem władzy i wyruszyć na misję, celem odkrycia powodu katastrofy.
Autorem muzyki do The Ascent jest kompozytor Paweł Błaszczak, znany z takich tytułów jak Wiedźmin, Dying Light czy Dead Island. Dowiedzieliśmy się od niego kilku interesujących szczegółów na temat ścieżki dźwiękowej.
The Ascent będzie miało swoje unikalne, charakterystyczne brzmienie, klimatem przywołujące cyberpunk. Dążę do pewnego rodzaju synthwave/sci-fi retrowave, ale z własnym unikalnym i oryginalnym podejściem, używając przede wszystkim syntezatorów do stworzenia takiego stylu.
Każda gra potrzebuje muzyki odpowiedniej do rozgrywki, klimatu oraz scenariusza – a The Ascent taką otrzyma. Gra będzie wyjątkowym RPG akcji i muzyka stworzona na syntezatorach naprawdę do niej pasuje. Używam wielu starych i nowoczesnych syntezatorów, samplerów, a także nowoczesnego oprogramowania dźwiękowego oraz syntezatorów modularnych i VST. Chciałbym w pewien sposób przywołać styl Blade Runnera autorstwa Vangelisa, oddając mu hołd w nowoczesny i oryginalny sposób, ale na pewno nie będzie to muzyka żywcem z Blade Runnera.
Cyberpunk przeżywa swoją drugą młodość.
Szczególnie interesująca jest obietnica czerpania z gatunków muzycznych typowych dla cyberpunku, ale z oryginalnym podejściem do tematu. Cyberpunk przeżywa swoją drugą młodość i cieszy fakt, że kompozytorzy starają się nie ulegać typowej dla niego wtórności, a zamiast tego wzbogacić go o oryginalne brzmienia. The Ascent ukaże się jeszcze w tym roku, ale na dokładną datę premiery musimy jeszcze poczekać. Będziemy mieli wtedy okazję szerzej porozmawiać z Pawłem Błaszczakiem na temat ścieżki dźwiękowej.