The Ascent to cyberpunkowy Action RPG i zarazem najnowsze dzieło studia Neon Giant. Akcja gry ma miejsce w arkologii Grupy Ascent, samowystarczalnej metropolii rządzonej przez korporacje, która rozciąga się aż po horyzont, goszcząc mieszkańców z całej galaktyki.

Gra będzie wyjątkowym RPG akcji i muzyka stworzona na syntezatorach naprawdę do niej pasuje. – Paweł Błaszczak

Gracze wcielą się w zniewolonego robotnika – jednego z wielu w tym dystrykcie. Jego życie obróci się o sto osiemdziesiąt stopni, gdy w wyniku tajemniczych, katastrofalnych okoliczności najpotężniejsza megakorporacja na planecie po prostu runie. Wszystkie systemy bezpieczeństwa przestaną działać i zacznie się walka o przetrwanie dystryktu.

Rywalizujące ze sobą korporacje będą chciały go sobie podporządkować, a zbrodnicze syndykaty spróbować zbić fortunę na handlu nielegalnymi wszczepami. Celem gracza będzie uzbroić się po zęby, aby powstrzymać ich przed przejęciem władzy i wyruszyć na misję, celem odkrycia powodu katastrofy.

Cyberpunk is Now! cz. 1/3

Autorem muzyki do The Ascent jest kompozytor Paweł Błaszczak, znany z takich tytułów jak Wiedźmin, Dying Light czy Dead Island. Dowiedzieliśmy się od niego kilku interesujących szczegółów na temat ścieżki dźwiękowej.

Pawel Blaszczak · Dying Light Following

The Ascent będzie miało swoje unikalne, charakterystyczne brzmienie, klimatem przywołujące cyberpunk. Dążę do pewnego rodzaju synthwave/sci-fi retrowave, ale z własnym unikalnym i oryginalnym podejściem, używając przede wszystkim syntezatorów do stworzenia takiego stylu.

Paweł Błaszczak

Każda gra potrzebuje muzyki odpowiedniej do rozgrywki, klimatu oraz scenariusza – a The Ascent taką otrzyma. Gra będzie wyjątkowym RPG akcji i muzyka stworzona na syntezatorach naprawdę do niej pasuje. Używam wielu starych i nowoczesnych syntezatorów, samplerów, a także nowoczesnego oprogramowania dźwiękowego oraz syntezatorów modularnych i VST. Chciałbym w pewien sposób przywołać styl Blade Runnera autorstwa Vangelisa, oddając mu hołd w nowoczesny i oryginalny sposób, ale na pewno nie będzie to muzyka żywcem z Blade Runnera.

Cyberpunk przeżywa swoją drugą młodość.

Szczególnie interesująca jest obietnica czerpania z gatunków muzycznych typowych dla cyberpunku, ale z oryginalnym podejściem do tematu. Cyberpunk przeżywa swoją drugą młodość i cieszy fakt, że kompozytorzy starają się nie ulegać typowej dla niego wtórności, a zamiast tego wzbogacić go o oryginalne brzmienia. The Ascent ukaże się jeszcze w tym roku, ale na dokładną datę premiery musimy jeszcze poczekać. Będziemy mieli wtedy okazję szerzej porozmawiać z Pawłem Błaszczakiem na temat ścieżki dźwiękowej.

Czytaj więcej:

Redaktor

Daniel Wójcik

W 2008 roku przypadkiem odkryłem muzykę trailerową, w której od razu się zakochałem. Od niej była prosta droga do muzyki z filmów i gier. Minęło ponad 10 lat, a ja pracuję w branży trailer music i piszę publicystykę dla GameMusic.pl.