Zawsze doceniamy dobrą publicystykę związaną z muzyką do gier. Przekonaliście się o tym wielokrotnie czytając na Gamemusic.pl świetne (przynajmniej naszym zdaniem) teksty naszych autorów. Ale jeszcze bardziej cieszą nas publikacje na portalach, które na co dzień tym tematem się nie zajmują. I z wielką chęcią je promujemy. Tak właśnie jest z tekstem „Creating the iconic soundtrack for Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty”, który ukazał się na łamach Gamedeveloper.com.
Bardzo dobry materiał pokazujący techniczne i game designerskie decyzje, które miały duży wpływ na kształt całego soundtracku do Metal Gear Solid 2.
Z doświadczenia wiem, że opisanie historii soundtracku do konkretnej gry wymaga poświęcenia mnóstwa czasu na research. Do tego trzeba ułożyć wszystkie zebrane kawałki w jedną spójną całość. Można zatem powiedzieć, że Jack Yarwood odwalił kawał dobrej roboty opisując historię soundtracku z Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty. Dzięki przeprowadzonym rozmowom udało mu się pokazać m.in. początek kariery Harry’ego Gregson-Williamsa w Konami, jaka filozofia kryła się za muzyką do gry i jaki wpływ na powstanie soundtracku miał producent Rika Muranaka oraz sam Hideo Kojima.
Bardzo dobry materiał pokazujący techniczne i game designerskie, które miały duży wpływ na kształt całego soundtracku do Metal Gear Solid 2. Polecam. Ale jeśli komuś będzie mało, to na dokładkę polecić mogę historię serii Metal Gear Solid autorstwa Nick930. Dorzucam także film z kulis powstawania samego Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty opublikowany na kanale NeoGamer.