Muzyka do gier wideo ma wiele oblicz – z jednej strony dostajemy wysokobudżetowe ścieżki dźwiękowe wypolerowane do granic wytrzymałości przez kompozytorów, a z drugiej utwory z gier niezależnych, które nie odstają pod żadnym względem od pozostałych tytułów.
Momentami swoją kreatywnością oraz brzmieniem zwaliły mnie z nóg.
Dlatego byłem w jeszcze większym szoku, kiedy wiele z poniższych soundtracków momentami swoją kreatywnością oraz brzmieniem zwaliły mnie z nóg. Jak sami usłyszycie, niektóre z tych albumów nie tylko pozytywnie Was zaskoczą, ale kto wie, może zachęcą do kupna samej gry.
Skies of Chaos (Original Game Soundtrack) – Sam Webster
Sam Webster raz jeszcze dostarczył nam paletę podgatunków muzycznych osadzonych w klimatach brudnych gitarowych riffów na wzór pierwszych albumów kapeli The White Stripes. Nie zabrakło również psychodelicznej muzyki elektronicznej okraszającej nasze akrobatyczne działania.
Cosmoteer Original Video Game Soundtrack – Part One – Dubmood
Cosmoteer to soundtrack nawiązujący do klasyki muzyki elektronicznej z końca lat 80. Dlatego jeżeli szukacie nastrojowej muzyki do pracy lub do Waszych codziennych obowiązków, to dobrze trafiliście.
Dwarf Fortress (Official Steam Soundtrack) – Dabu, Simon Swerwer, Águeda Macias
Na próżno szukać tu muzyki podniosłej, ponieważ wszystko rozbija się o brzmienie gitary akustycznej grającej na przemian z pozostałymi instrumentami szarpanymi, momentami przeplatanymi z dźwiękami natury, które delikatnie okraszają trudne zmagania naszej codzienności.
Shovel Knight Dig ORIGINAL SOUNDTRACK – Jake Kaufman
Jake Kaufman wielokrotnie udowadniał, że jak nikt inny rozumie, o co chodzi w muzyce z gier przywodzącej na myśl koniec lat 80. Jego styl to nie tylko nostalgiczny powrót do produkcji z naszego dzieciństwa, ale również ujarzmienie dźwięków tak, by wpasowały się również w dzisiejsze realia.
NORCO Original Soundtrack – Gewgawly I, Andy G, fmAura, fmGew, Thou
Muzykę do gry NORCO określiłbym jako surrealistyczny kolaż dźwięków niekiedy inspirowanych twórczością klasyków muzyki elektronicznej z końca lat 80.
Bloom Official Soundtrack – RNG Party
Jakiś czas temu odkryłem uroki ścieżek dźwiękowych do gier wydawanych na kieszonkową konsolę Playdate. Jedną z nich jest Bloom, którą można opisać jako sielankowy klimat w rytmach lofi hip hop radio.
Aquamarine – Official Soundtrack – Thomas Hoey
Thomas Hoey dzięki dźwiękom chiptune w sposób bezbłędny oddał melancholijny nastrój morza i jego głębin oraz fal rozbijających się o brzegi plaż.
Nobody Saves the World (Original Game Soundtrack) – Jim Guthrie
Jeden z najbardziej utalentowanych kanadyjskich kompozytorów, Jim Guthrie, wywodzący się ze sceny niezależnej, raz jeszcze przypomina się światu swoją mieszanką stylów muzycznych osadzonych w klimatach muzyki elektronicznej.
INFERNAX ORIGINAL SOUNDTRACK – Jason Létourneau, Jules 'FamilyJules’ Conroy, Olivier Couillard
Muzyka do gry INFERNAX nie tylko oddaje hołd produkcjom osadzonym w świecie Castlevanii, ale również wszystko za co kochamy mocne gitarowe brzmienia.
ASTRONAUTILUS ORIGINAL SOUNDTRACK – neozoid, Garoslaw
To jest ten jeden z albumów, który pokochasz od pierwszego odsłuchu lub znienawidzisz. Słuchasz na własną odpowiedzialność.
Hyperbolica (Original Game Soundtrack) – philmakesnoise
Każdy z nas potrzebuje chwili dla siebie, wówczas warto rozważyć i puścić sobie w tle muzykę do gry Hyperbolica, która w punkt oddaje nastrój kurortów spa.
Crossy Road Castle Original Soundtrack Vol. 3 – Calum Bowen, Max Coburn
Album dla wszystkich sympatyków wesołych rytmów z architektury infrastruktury konsol Nintendo, szczególnie urządzenia Nintendo Wii.
Sephonie Original Soundtrack – melos han-tani
Słysząc po raz pierwszy muzykę do gry Sephonie, momentalnie przeniosłem się do chwili, kiedy jako nastolatek spędzałem niezliczone godziny w dziesiątą odsłonę Final Fantasy.
Card Shark Original Soundtrack – Andrea Boccadoro etc.
Kiedy już przesłuchacie ten album, to jestem pewien, że natchnieni jego atmosferą sięgniecie po dzieła dawnych mistrzów muzyki klasycznej.
GigaBash Original Game Soundtrack – Funk Fiction
Kaijū pełną gębą, czyli wszystko to, za co kochamy w japońskich produkcjach historię oraz muzykę opowiadającą nam o prehistorycznych bestiach toczących walki pomiędzy sobą.
Cursed to Golf (Original Soundtrack) – Mark Sparling
Album do gry Cursed to Golf zostawił mnie bez cienia wątpliwości – grając w golfa mógłbym w słuchawkach machać kijem do rytmu muzyki.
Spark the Electric Jester 3 (Original Video Game Soundtrack) – Leilani „Woofle” Wilson, Tudd, Paul Bethers, Falk Au Yeong
Piękna fuzja muzyki elektronicznej z instrumentarium przywodzącym na myśl gry z czasów dawnych salonów z automatami oraz konsolami produkcji Segi.
ULTRAKILL: IMPERFECT HATRED – Hakita (aka Heaven Pierce Her)
Momentami power metal, a czasem wkręcający się w głowę mroczny ambientem, który w symbiozie z gitarowymi riffami oddaje błogi nastrój albumu.
The Spirit and the Mouse (Original Soundtrack) – Gisula
Jak na debiut kompozytorski, to muszę przyznać, że jestem pod wielkim wrażeniem warsztatu, szczególnie kiedy mowa o delikatnych dźwiękach klawiszy fortepianu imitujących kroki myszy.
Potionomics (Original Game Soundtrack) – Greg Nicolett
Uroczy, chwytający momentami za serce soundtrack, którego nie powstydziłoby się niejedno studio do wysokobudżetowych animacji dla najmłodszych.
Citizen Sleeper (Original Soundtrack) – Amos Roddy
Pierwszy kontakt z tym albumem utwierdził mnie w wierze, jak dużo muszę się jeszcze nauczyć jeśli chodzi o muzykę do gatunku Cyberpunk. Festiwal dźwięków oraz nowatorskiego podejścia do muzyki elektronicznej.