Nie ma złotego środka na zrobienie kariery muzycznej w świecie gier. Co powinien zrobić młody, dobrze zapowiadający się artysta, jeśli chce w tej branży zaistnieć? Dlatego, jeżeli stawiasz pierwsze kroki jako kompozytor lub inżynier dźwięku i już na starcie chciałbyś poznać techniki, które pomogłyby Ci uniknąć wielu rozczarowań, a także zaoszczędzić czas, to koniecznie zapoznaj się z poniższym materiałem filmowym.

Czy agent w dzisiejszych czasach jest faktycznie potrzebny artyście?

Pod koniec 2018 roku, w trakcie konferencji Wwise Interactive Music Symposium w Los Angeles, miało miejsce spotkanie znamienitych specjalistów w swoich dziedzinach, operujących wokół biznesu muzycznego do gier wideo. Wśród panelistów znalazły się osoby (Richard Ludlow, Brian Schmidt, Sarah Kovacs, Jeff W. Rose, Sebastian Wolff) mające fachową wiedzę w sektorach prawa autorskiego, dystrybucji muzyki, a także agentów. Podczas godzinnego panelu dyskusyjnego wywiązały się różne tematy, które oscylowały wokół tego, dlaczego kompozytor potrzebuje adwokata, czy agent w dzisiejszych czasach jest faktycznie potrzebny artyście lub jak od strony prawnej wyglądają procedury licencyjne, a także prawa do publicznych wykonań utworów.

Wspierajmy artystów (z głową)

Choć wszystkie tematy krążyły wokół branży, a początkującego kompozytora z naszego podwórka mogą wydawać się wręcz przytłaczające, to z wielu względów warto zapoznać się z powyższym filmem, przynajmniej dla poszerzenia swojej wiedzy na temat zachodniego rynku gier wideo.

Czytaj więcej:

Redaktor Naczelny

Mariusz Borkowski

Człowiek o ogromnym sercu do muzyki oraz odkrywca niepowtarzalnych dźwięków. Od wielu lat bez wytchnienia dzieli się z innymi swoją bezustanną pasją do melodii z gier wideo.