Jednym z najmocniejszych aspektów serii Far Cry zawsze było to, jak potrafi uchwycić określone środowisko, niezależnie, czy są to wiejskie pola Ameryki, czy zakurzone równiny Afryki. W przypadku Far Cry 6 Ubisoft ma wyraźną nadzieję, że ich fikcyjna wersja Kuby, Yara, po raz kolejny zrobi wrażenie na graczach.
Vaisman wybrał się na dwie wyprawy na Kubę i przejechał ponad 6900 kilometrów wokół wyspy.
W październikowym wydaniu magazynu „PLAY” Eduardo Vaisman, audio director w Far Cry 6, odbył długą podróż po Kubie, aby odtworzyć środowisko gry. W tym celu Vaisman wybrał się na dwie wyprawy na Kubę i przejechał ponad 4300 mil (ok. 6900 kilometrów) wokół wyspy, aby „uchwycić oryginalne biomy i endemiczne gatunki ptaków i owadów, które można tylko tam znaleźć”. To duże poświęcenie. O tym, czy warto było i jakie to dało efekty, przekonamy się w dniu premiery gry.
Jednocześnie warto przypomnieć, że autorem soundtracku do Far Cry 6 jest Pedro Bromfman, którego twórczość mogą kojarzyć fani serialu „Narcos”. Jednak największe uznanie zdobył muzyką do „Elite Squad” – brazylijskiego filmu opowiadający historię jednostki specjalnej wydzielonej do walki z przestępczością oraz handlem narkotykami w dzielnicach nędzy Rio de Janeiro. Można zatem powiedzieć, że to właściwy człowiek na właściwym miejscu.