Carrion to tak zwany „reverse-horror game”, czyli gra, w której gracz wciela się w czarny charakter i poluje na ludzi. W przypadku dzieła Phobia Game Studio jest to amorficzne, mackowate monstrum, które chce skonsumować wszystko, co stanie na jego drodze do ucieczki z tajnego ośrodka badawczego.

Portal Inverse przeprowadził interesujący wywiad z kompozytorem.

Muzykę do gry skomponował weteran branży gier wideo Cris Velasco (World of Warcraft, Bloodborne i wiele innych), którego celem było stworzenie „wewnętrznego dialogu monstrum”. Pisaliśmy już na ten temat w sierpniu, a niedawno portal Inverse przeprowadził interesujący wywiad z kompozytorem, rzucający na jego dzieło nowe światło.

Velasco zdradził, że któregoś dnia obserwował jak dzieci jego siostry bawią się glutowatymi zabawkami, co później zainspirowało go do nagrania w studio dźwięków wydawanych przez tego typu zabawkę, gdy pracował nad grą. Następnie poddał je obróbce, by stały się ostatecznie fundamentem wielu utworów w Carrion. Jeżeli wsłuchacie się w temat główny, to usłyszycie towarzyszące perkusji charakterystyczne, rytmiczne dźwięki.

W ścieżce dźwiękowej znalazły się również ludzkie oraz zwierzęce krzyki, które kompozytor przerobił na risery, a także bicie serca, pełniące rolę perkusji. Wszystkie te dziwactwa znalazły się w muzyce nie bez powodu – ich celem jest wzbudzenie u gracza niepokoju. Ma to sens, bo choć gracz kieruje niebezpiecznym monstrum, to może ono łatwo paść ofiarą uzbrojonych ludzi.

Jeżeli wsłuchacie się w temat główny, to usłyszycie towarzyszące perkusji charakterystyczne, rytmiczne dźwięki.

To oczywiście nie wszystko, dlatego jeżeli chcecie poznać więcej szczegółów na temat ścieżki dźwiękowej, to gorąco zachęcamy, abyście przeczytali wywiad przeprowadzony przez Inverse. Polecamy także, abyście zagrali w Carrion i przekonali się na własne uszy, jak brzmi w akcji dzieło Crisa Velasco.

Czytaj więcej:

Redaktor

Daniel Wójcik

W 2008 roku przypadkiem odkryłem muzykę trailerową, w której od razu się zakochałem. Od niej była prosta droga do muzyki z filmów i gier. Minęło ponad 10 lat, a ja pracuję w branży trailer music i piszę publicystykę dla GameMusic.pl.