Demon’s Souls od Bluepoint Games to prawdziwy prezent gwiazdkowy (choć już w listopadzie) dla fanów souls-like’ów, zwłaszcza tych od From Software. Remake, o którym wielbiciele oryginału chyba nawet nie śnili, a o którym pececiarze, ubolewam, wciąż mogą jedynie pomarzyć. Szkoda, że From Software nigdy nie zdobyło się na podobny gest w przypadku Dark Souls, a zamiast tego wydali jego leniwy remaster.

Demon’s Souls od Bluepoint Games to prawdziwy prezent gwiazdkowy dla fanów souls-like’ów.

Szkoda także, że Bandai Namco żałuje funduszy na oprawę muzyczną gier swojego dewelopera. Mogliby wreszcie wziąć przykład z Sony, które remake’owi Demon’s Souls zafundowało sesję nagraniową z 75-osobową orkiestrą i 40-osobowym chórem w jednym z najlepszych studiów nagraniowych na świecie – Air Studios. Nagrano również organy w Kościele Templariuszy w Londynie. Przypominam, że Bloodborne również mogło liczyć na takie wsparcie.

Autorem ścieżki dźwiękowej oryginału jest Shunsuke Kida, którego muzykę zdecydowano się przearanżować i nagrać od nowa, zachowując przy tym jej ducha. Rearanżacją zajął się kompozytor Bill Hemstapat, który ma na koncie pracę przy takich tytułach jak God of War (music editor), Death Stranding (music editor), Ghost of Tsushima: Legends (kompozytor) oraz wielu innych, również w branży telewizyjnej i filmowej.

Soulsborne: muzyczne podsumowanie souls-like’ów, cz. 1

Jego zadaniem było poddać materiał źródłowy dekonstrukcji i wybrać najważniejsze elementy, na bazie których powstały nowe aranżacje. Ogromny wpływ na kierunek artystyczny miał także Peter Scaturro, producent muzyczny między innymi Bloodborne, God of War i Death Stranding. W materiale poświęconym ścieżce dźwiękowej opowiada o istotnej roli, jaką w procesie twórczym odegrała fabuła postaci (głównie bossów), którym poświęcona jest większość utworów w grze.

Część fanów oryginału już kręci nosem, ale odbiór jest w większości pozytywny.

Część fanów oryginału już kręci nosem, ale odbiór jest w większości pozytywny i ja się do tej większości zaliczam. Sony udostępniło niedawno jeden z utworów, przy którym oryginał według mnie wypada blado, broniąc się jedynie melodią. Swego czasu pisałem o licznych wadach ścieżek dźwiękowych serii Dark Souls, a na wieść o remake’u Demon’s Souls znów zacząłem marzyć, że doczekają się w przyszłości podobnego liftingu. Ścieżka dźwiękowa Demon’s Souls pojawi się 26 listopada w cyfrowej dystrybucji, w grudniu zaś trafi na płyty CD oraz płyty winylowe.

Czytaj więcej:

Współpracownik

Daniel Wójcik

W 2008 roku przypadkiem odkryłem muzykę trailerową, w której od razu się zakochałem. Od niej była prosta droga do muzyki z filmów i gier. Minęło ponad 10 lat, a ja pracuję w branży trailer music i piszę publicystykę dla GameMusic.pl.